دنیای اقتصاد-کرمانشاه- الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: مهم‌ترین اولویت و دغدغه ما در استان، ایجاد اشتغال و حمایت از طرح‌های صنعتی به منظور توسعه پایدار است. ابراهیم رضایی بابادی در دیدار از چند طرح صنعتی استان افزود: تشکیل جلسات کاری مربوط به حل مشکلات بخش صنعت و همچنین بازدید از طرح‌های صنعتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی اظهار کرد: طبق برنامه تلاش می‌کنیم تا طرح‌هایی که دارای مشکل هستند به بهره‌برداری برسند و همچنین تسهیلات لازم را برای توسعه طرح‌های صنعتی نیز اختصاص دهیم.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت، اشتغالزایی و توسعه پایدار در سطح کشور است و ما در استان کرمانشاه نیز نهایت اهتمام خود را به این منظور به کار گرفته‌ایم.
رضایی بابادی ادامه داد: همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های ذی‌ربط باید نهایت تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بکار گیرند تا شاهد شکوفایی بیش از پیش تمامی بخش‌ها به‌خصوص بخش صنعت در استان باشیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه کرمانشاه دارای واحدهای صنعتی مناسبی است، گفت: بعضی از این طرح‌ها بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارند که به دلایل مختلف از جمله عدم تخصیص تسهیلات به بهره‌داری لازم نرسیده‌اند، از این رو به این واحدها که اشتغال و توسعه را به دنبال دارند نگاه ویژه خواهیم داشت.
استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به مشکل طرح صنعتی اسیدسیتریک کرمانشاه خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی لازم از جمله جابه‌جایی سهام و همچنین انتخاب مدیریتی جدید تلاش داریم تا این واحد تولیدی در استان که نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد، دوباره به مرحله تولید برسد. در این دیدار که تعدادی از مدیران کل و روسای سازمان‌های دولتی و مدیران بخش خصوصی، استاندار را همراهی کردند، روند تولید کارخانه کاشی بیستون، شرکت پتروشیمی، پلیمر کرمانشاه، جهان فولاد غرب و همچنین مراحل اجرایی نان صنعتی کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت. شرکت جهان فولاد غرب تولید‌کننده انواع مقاطع طویل فولادی از جمله واحدهایی بود که ضمن بازدید از خط تولید و اطلاع از جزئیات طرح ذوب‌آهن بیستون، سایر واحدهای تولیدی و طرح توسعه این مجتمع نیز مورد بررسی قرار گرفت.
شکری رئیس هیات مدیره شرکت جهان فولاد غرب در این دیدار گفت: کارآفرینان کرمانشاهی نیاز به تشویق و حمایت مسوولان دارند، مسلما پتانسیل‌های معدنی و صنعتی این استان ایجاب می‌کند که تعداد بیشتری از داوطلبان سرمایه‌گذاری جذب شوند. در ضمن در همین روز نشست مشترک سه جانبه شرکای اجتماعی (کارگر، کارفرما و دولت) با هدف دستیابی راهکارهای حفظ اشتغال موجود و افزایش تولید و بهره‌وری نیز در شرکت جهان فولاد غرب برگزار شد. طی این نشست که با حضور براندیشه قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان ذی‌ربط برگزار شد، اعضای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز به عنوان اعضای ثابت و دائمی حضور داشتند.