دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی (ماشین آلات، ادوات و تجهیزات آبیاری) 5 تا 8 آذرماه در اصفهان برپا می‌شود و 100 مشارکت‌کننده داخلی و خارجی و نمایندگان شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان و چین را میزبانی می‌کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: این نمایشگاه شاخص‌ترین شرکت‌های بخش ماشین‌آلات به خصوص حوزه آبیاری حضور یافته‌اند و بیش از 10 نشریه تخصصی مهندسی کشاورزی پوشش خبری کشوری این نمایشگاه را بر عهده دارند؛ همچنین مشارکت و حمایت پنج سازمان، ارگان و مرکز آموزش عالی اعتبار افزایی نمایشگاه را به دنبال داشته است.
رسول محققیان با اعلام اینکه هر سه سالن از محل نمایشگاه‌های اصفهان زیر پوشش است و ۵۰ درصد فضا به ماشین‌آلات بخش آبیاری و ۵۰ درصد دیگر به دیگر ماشین‌آلات اختصاص یافته است، افزود: با توجه به تشدید خشکسالی‌ها رقابت بسیار زیادی میان مشارکت‌کنندگان ماشین‌آلات بخش آبیاری برای حضور در نمایشگاه وجود داشت. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه اگرومک، امسال در اولین سال جدا شدن از نمایشگاه مادر خود یعنی اگروت است، تلاش شده است در بحث اطلاع رسانی و برندسازی این نمایشگاه فعالیت‌های ویژه‌ای انجام شود.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و همکاری بانک کشاورزی خط اعتباری ویژه‌ای به مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی و رونق تکنولوژی این بخش در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: قرار است جزئیات این تسهیلات در این نمایشگاه و با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی ایران برای فعالان صنعت کشاورزی تشریح شود. به همین دلیل فرصت ویژه خرید از این نمایشگاه باعث شده نگاه بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان به این نمایشگاه نگاه ویژه‌ای باشد.