دنیای اقتصاد - ارومیه - امیررضا علیار: با حضور استاندار آذربایجان غربی بهره‌برداری از سه طرح تولیدی و صنعتی واحد تولید مکانیسم‌ها و قطعات مربوط به تریلر، اتاق و شاسی تریلر و کامیونت از مجموعه کارخانه‌های مارال صنعت به بهره‌برداری رسید.
این واحد در زمینی به مساحت ۳ هزار و یکصد مترمربع و با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و برای بهره‌برداری از این طرح، برای ۶۵ نفر فرصت اشتغال فراهم شد.
همچنین در ادامه، واحد تولید سیلندرهای هیدرولیک و جک‌های تلسکوپی با حضور استاندار آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.
این واحد در ۱۵۰۰ متر مربع زیر بنا با ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.
این واحد صنعتی یکی از واحدهای دانش‌بنیان در آذربایجان غربی است که برای نخستین بار در کشور سیلندرهای هیدرولیک و جک‌های تلسکوپی را تولید می‌کند.
همچنین با حضور استاندار آذربایجان غربی، کارخانه تولید باتری و فرآورده‌های سربی در محل شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه افتتاح شد. این واحد نیز در ۲ هزار متر مربع زیربنا و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد انواع باتری خودروهای سبک، سنگین و سواری به بهره‌برداری رسید. این واحد که ۱۰ درصد میزان تولید باتری خودروی کشور را تولید می‌کند در سه شیفت کاری برای ۱۸۰ نفر فرصت اشتغال فراهم کرده است.
استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها با اشاره به فعالیت واحدهای فعال و موفق در مناطق مختلف استان گفت: بسیاری از این واحد‌ها بدون دریافت تسهیلات بانکی و با تلاش و پشتکار مدیران آنان به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند.
وحید جلال زاده در ادامه با اشاره به حمایت‌های استانداری آذربایجان غربی از واحد‌های دانش بنیان در استان ادامه داد: استانداری آذربایجان غربی با بهره‌گیری از روش‌های مختلف از جمله تامین سرمایه در گردش با استفاده از سرمایه‌گذار، پرداخت تسهیلات بانکی و معرفی تولیدات این واحد‌ها به بازارهای هدف در صدد حمایت از این واحدها است.