کاشان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: یک عضو شورای اسلامی شهر کاشان، از تکمیل نشدن سهم این شهر و استفاده دیگر شهرها از خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان، انتقاد کرد. علی هاشمی طاهری در جلسه شورای اسلامی شهر کاشان گفت: براساس این طرح قرار بود، یک‌هزار و ۱۰۰ لیتر آب به کاشان و آران و بیدگل انتقال داده شود، ولی به‌رغم گذشت چندین ماه هم‌اکنون تنها ۲۵۰لیتر آب در ثانیه از ظرفیت اعلام شده، به این دو شهرستان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح مصوب دولت برای این طرح تاکنون تکمیل نشده است، خاطرنشان کرد: برخی از شهرها نیز در مسیر خط لوله تلاش می‌کنند از این سهمیه برای خود استفاده کنند که به نظر می‌رسد، تلاش آنها به نتیجه رسیده است. وی با هشدار به مسوولان ذی‌ربط در این مورد تاکید کرد: خط انتقال زاینده‌رود، برای ناحیه کویری کاشان و آران و بیدگل با بیش از ۴۰۰هزار نفر جمعیت و یک‌هزار واحد تولیدی صنعتی در نظر گرفته شده است و بهتر است برای دیگر شهرهای مسیر این طرح، خط جدیدی راه‌اندازی شود.

هاشمی طاهری همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد اجرای طرحی از حوالی روستای مرق کاشان برای آبرسانی به منطقه نطنز و بادرود، از این طرح انتقاد کرد. حسین فربد، رییس شورای اسلامی شهر کاشان نیز با ارسال نامه‌ای به فرماندار کاشان، خواستار پیگیری این موضوع و دفاع از حقوق مردم این شهر شد.

مرحله نخست طرح انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تابستان سال ۸۴ با حضور جمعی از مسوولان کشور با ظرفیت اولیه ۴۰۰لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید.

قرار بود با تامین اعتبار لازم برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی کاشان، این ظرفیت وارد شبکه شود که بنا بر اعلام شرکت آب و فاضلاب کاشان تاکنون با پیگیری‌های به عمل آمده و تامین اعتبار، بخش‌هایی از این طرح اجرا شده است.