اجرای قطار شهری شیراز نیازمند تامین اعتبار از سوی دولت است

شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: شهردار شیراز اجرای سریع طرح قطار شهری این شهر را وابسته به میزان اعتباری دانست که دولت به این طرح اختصاص می‌دهد. قادری با بیان مطلب فوق افزود: برای ساخت خط ۲۳ کیلومتری قطار شهری شیراز، بیش از ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بخش عمده‌ای از آن را باید دولت بپردازد. از این رو میزان پیشرفت و سرعت انجام طرح بستگی به اعتبار تخصیص یافته به آن از سوی دولت دارد.

وی افزود: اگر دولت در سال جاری ۱۲۰میلیون دلار از اعتبار مورد نیاز این طرح را تامین کند و سالانه ۵۰ تا ۶۰میلیارد تومان نیز اعتبار به این طرح اختصاص دهد تا سال ۸۸ قطار شهری شیراز به بهره‌برداری خواهد رسید.

قادری از تشکیل «ستاد مدیریت بحران در سطح ملی» خبر داد و افزود: این ستاد می‌تواند از امکانات و توانمندی‌های دستگاه‌های مربوطه استفاده کند و نسبت به کاهش خسارت‌ها و زیان‌های ناشی از حوادث اقدام کند.

وی با بیان این که مدیریت نادرست در مواقع وقوع حادثه و قبل از آن به دلیل ساختار نادرست بیمه‌ها است، گفت: زلزله، سیل و آتش‌سوزی باید به شکل کامل تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

شهردار شیراز درباره ساخت‌وساز و مقاوم‌سازی شهر شیراز گفت: مطالعه پهنه‌بندی زلزله، موضوعی است که توسط سازمان مسکن و شهرسازی به مشاوران واگذار شده ضمن آن که در طرح‌های بزرگ مالک نیز موظف است عملیات زمین‌شناسی را پیگیری کند و پس از بررسی و ارزیابی کیفیت و مقاومت خاک سازه را طراحی و اجرا کند.