دنیای اقتصاد - خوزستان - محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: اگر تا پایان مردادماه امسال متقاضیان مسکن مهر، آورده خود را نیاورند، از این طرح حذف خواهند شد و دیگر از امتیاز مسکن مهر بهره نمی‌برند. سیدجعفر حجازی در جلسه شورای مسکن استان با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه باید جشن پایان مسکن مهر استان را تا پایان امسال بگیریم، افزود: فرمانداران نیز باید واحدهای نیمه‌تمام را هرچه سریع‌تر به اتمام برسانند.

وی همچنین خطاب به دستگاه‌های خدمات‌رسان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید تا پایان سه ماه آینده کار خود را به اتمام برسانند و ساخت فضای سبز را شروع ‌کنند تا در هفته دولت که مقامات کشوری در استان حضور دارند مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر چندین شهر برگزار شود.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال بتوانیم بالای ۸۰ درصد واحدهای مسکونی مهر را با همکاری تعاونی‌ها به اتمام برسانیم، افزود: مشکل ما تعاونی‌ها هستند که آورده کمی دارند و اختلال در کار ایجاد کرده‌اند از این رو قرار است مهلتی به آ‌‌‌نها داده شود تا مجددا از فرصت دریافت وام با سپرده کم بهره‌مند شوند.

حجازی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار واحد مسکن‌مهر استان در مرحله غیرفعال هستند، افزود: متاسفانه چندین ماه است به دلیل نبود آورده کافی کار متوقف شده است، ولی شورای مسکن‌مهر کشور به این افراد مهلت داده تا بتوانند میزان آورده لازم را تامین کنند؛ در غیر این صورت حذف و از دریافت وام با بهره‌ ۴ درصد محروم خواهند شد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: تاکنون عملکرد طرح مسکن‌مهر در شهرستان‌های امیدیه، بهبهان، دزفول، شوش، آبادان و خرمشهر خوب بوده، هر چند که بقیه شهرها نیز مشغول به‌کار و در حال برطرف کردن مشکلات هستند.

حجازی تصریح‌کرد: بیشترین مشکلات ما در شهر بندر امام است که کار اجرایی نزدیک به ۶ هزار واحد در آنجا شروع شده، ولی بیش از ۱۲۰۰ واحد پای کار نیستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در آنجا استقبال خوبی از مسکن مهر نشده است، افزود: اما شهرهای بزرگ و اصلی ما همچون رامین و شیرین‌شهر، دزفول، امیدیه، شوشتر و بهبهان در اجرای مسکن مهر سرعت خیلی خوبی دارند و امیدواریم تا پایان امسال طرح‌های مسکن مهر این شهرها به اتمام برسند.