دنیای اقتصاد - ساری: نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور از وی خواستند تا با هدف بررسی موانع و مشکلات از طرح ملی آزاد راه تهران - شمال بازدید کند. براساس این گزارش ، در بخشی از نامه ارسالی نمایندگان مردم مازندران به معاون اول رییس‌جمهور آمده است: روند عملیات این طرح زیربنایی و مهم بسیار کند پیش می‌رود به گونه‌ای که از آغاز کلنگ‌زنی این طرح از سال ۷۵ تاکنون میزان پیشرفت فیزیکی طرح حدود ۱۵ درصد بوده است.

نمایندگان مجلس محور پرتردد کرج ـ‌ چالوس را یکی از محورهای حادثه خیز کشور عنوان و اضافه کردند: در این محور به ویژه در فصول گردشگری در برخی از ایام سال مسافران حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت در ترافیک معطل می‌شوند.

نمایندگان مردم مازندران در ادامه این نامه یادآور شدند: با توجه به پیگیری‌های استاندار مازندران، ‌بازدید کارشناسی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از این طرح و تاکید مجدانه رییس‌جمهور مبنی‌بر تسریع این طرح ملی، عملیات آزاد راه تهران ـ شمال باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

انوشیروان محسنی، نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس نیز در این‌باره گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، قرار است معاون اول رییس‌جمهوری در ماه آینده از این طرح ملی بازدید کند و راهکارهای لازم را برای سرعت بخشیدن این طرح اتخاذ کند. وی اظهار امیدواری کرد که اعتبار برآورده شده برای اتمام این طرح به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع دولتی و بنیاد مستضعفان تامین شود تا هرچه زودتر این طرح به اتمام برسد. آزادراه تهران - شمال به چهار منطقه شامل منطقه یک کن تا دوآب، منطقه دو دوآب تا پل زنگوله، منطقه سه پل زنگوله تا پل زغال و منطقه چهار از پل زغال تا چالوس تقسیم شده است. این طرح به طول ۱۲۱ کیلومتر مسیر فعلی را ‎ ۶۰تا‎ ۷۰ کیلومتر کوتاهتر می‌کند.