امضای تفاهم‌نامه قطار شهری مشهد

دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: اجرای خطوط شبکه ریلی قطار شهری مشهد به امضای شهرداری مشهد و انجمن دوستی ایران و چین در قالب تفاهم‌نامه‌ای رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رجب نژاد، مدیرعامل سازمان شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در بازدید هیات چینی از خطوط یک قطار شهری مشهد و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سایر خطوط شبکه ریلی شهر مشهد افزود: بر اساس این یادداشت تفاهم، شهرداری تمایل خود را برای جذب سرمایه‌گذاران وپیمانکاران چینی در اجرای خطوط ریلی قطار شهری مشهد که شامل خط دو، سه، چهار و خط منوریل است، در چارچوب قوانین و مقرارت حاکم بر ایران اعلام کرد.

وی در ادامه دیگر موارد مورد تفاهم این یادداشت را انتقال اطلاعات در راستای نیل به اجرایی شدن طرح خطوط قطار شهری مشهد دانست و افزود: در این تفاهم‌نامه طرف چینی موظف شد طرح شبکه ریلی درون شهری مشهد را به صورتEPC اجراکند.

رجب نژاد به سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی برای اجرای خطوط قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: در این خصوص یک شرکت چینی با همکاری پیمانکار داخلی تمامی مراحل اجرایی شدن خط دو شامل طراحی، تامین، تجهیز و ساخت را به آن شرکت واگذار کرده است که در صورت تمایل طرف چینی، شهرداری مشهد آماده واگذاری سایر خطوط شبکه ریلی به همین صورت خواهد بود. رییس انجمن دوستی ایران و چین نیز گفت: با ادامه روند کنونی در اجرای طرح‌های توسعه شهری، ظرف ۱۰ سال آینده شهر مشهد به یکی از کلانشهر‌های دنیا در جذب توریست مبدل می‌شود.

جو جین تانگ در ادامه آینده شهر مشهد را از منظر سیمای شهری و اجرایی شدن طرح‌های توسعه شهری مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اجرای پروژه‌های کلان توسعه شهری نظیر پروژه میدان شهدا نشان دهنده مدیریت مطلوب مدیران شهری است.

جو جین تانگ با اسقبال از عقد

خواهر خواندگی میان مشهد وشهر «یین چوان» از «استان لینگ شیا» چین تصریح کرد: شهر «یین چوان» به لحاظ موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حضور مسلمان در این شهر غرابت زیادی با مشهد دارد که در این راستا وبا عقد خواهر خواندگی زمینه برای آشنایی و حضور مردم این شهر، فراهم خواهد شد.