دنیای اقتصاد - بیرجند - محمد قربانی: معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: صنعتی‌سازی، سبک‌سازی، ارزان‌سازی و مقاوم‌سازی باید در دستور کار مسکن مهر قرار بگیرد. عارف پور در جلسه شورای مسکن افزود: افراد و پیمانکارانی که در بحث ساخت مسکن مهر سبک‌سازی و صنعتی‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند از ۵‌میلیون‌تومان تسهیلات بیشتر برخوردار می‌شوند.

وی کاهش نرخ بهره تسهیلات در مرکز استان به ۷‌درصد و در شهرستان‌ها به ۴‌درصد و افزایش سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان مسکن مهر از ۱۵ به ۲۰ تا ۲۵‌میلیون‌تومان، حذف هزینه‌های مالیات و همچنین تخفیف عوارض و پروانه‌های ساختمانی تا سقف ۵۰۰‌هزار‌تومان را از تغییرات مبحث مسکن مهر در امسال عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به کندی روند ساخت مسکن مهر در بیرجند اشاره و اظهار کرد: در ابتدای سال کمیته ویژه‌ای تشکیل شد که بعد از آن و در حال حاضر این روند سرعت بیشتری گرفته و امید است با تلاش بیشتر مسوولان مرتبط تعاونی‌های مسکن مهر بیرجند هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم باشیم.

عارف پور ساخت مسکن مهر را علاوه بر مسکن‌دار کردن اقشار مختلف جامعه زمینه خوبی برای اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: اگر حداقل ۵‌هزار واحد ۱۰۰ متر مربعی بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم حدود ۱۰ تا ۱۵‌هزار اشتغال در پی خواهد داشت.

رییس‌سازمان مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: اعتبارات طرح مسکن مهر استان از ۵‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون‌تومان به ۷‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون‌تومان افزایش یافته که اکنون از این میزان اعتبار ۵/۴‌میلیارد‌تومان مربوط به واحدهای مسکن بیرجند است.