دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: مدیر کارخانه کویرتایر با بیان اینکه اجرای طرح توسعه در این کارخانه دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت قطعی است، گفت: استمرار حیات اقتصادی کویرتایر در گرو اجرای طرح توسعه است. به گزارش روابط عمومی کویرتایر، مهندس محمدحسین کمیلی در بازدید استاندار خراسان جنوبی از این کارخانه با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد نیاز تایر کشور سالانه از طریق واردات تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه کویرتایر که بستر اجرا، نیروی متخصص و حمایت دولتمردان مهیاست، یک ضرورت است.

وی گفت: با اجرای این طرح ۳۰ هزار تن تولید تایر رادیال در زمان کوتاه به مجموعه تولیدات این کارخانه افزوده خواهد شد.

مهندس کمیلی با بیان اینکه حداقل مقیاس اقتصادی صنعت تایر ظرفیت‌های بالاتر از ۶۰ هزار تن در سال است، اظهار کرد: کویرتایر به‌رغم پتانسیل‌های مثبت و کارنامه درخشانی که دارد در صورت عدم تحقق طرح توسعه طی دو سال آتی به یک شرکت کاملا زیان ده تبدیل خواهد شد و استمرار حیات اقتصادی آن در گرو اجرای طرح توسعه است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه این شرکت طی ۴ سال گذشته جزو اولویت‌های یک طرح‌های اقتصادی استان بوده است، افزود: این طرح در سفر اول و دوم رییس‌جمهور و وزیران صنایع وقت نیز از سوی مسوولان استان مطرح و پیگیری شده است.

مهندس کمیلی یادآور شد: طی سال‌های ۸۴ تا ۸۶ پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری بسیار مناسب‌تری در کشور بود که متاسفانه این ظرفیت‌های طلایی به سادگی از دست رفت.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌های استاندار و سایر مسوولان استان در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه این کارخانه باشیم.

استاندار خراسان جنوبی نیز در دیدار گفت: کویرتایر یکی از صنایع جدی و مطرح استان است و طرح توسعه آن یک ضرورت است که باید با جدیت پیگیری و اجرا شود.

قهرمان رشید با بیان اینکه هر کجا نیاز باشد در جهت اجرا و تصویب طرح توسعه این مجموعه کمک می‌کنیم، افزود: این طرح را در شورای اقتصاد پیگیری خواهیم کرد. وی طرح توسعه این کارخانه را یک ضرورت دانست و با بیان اینکه کویرتایر از صنایع جدی و مطرح استان است، افزود: همواره نام کویرتایر با بیرجند و نام بیرجند با کویرتایر گره خورده است.

استاندار خراسان جنوبی اشتغال ۱۲۰۰ نفر در این مجموعه را مهم برشمرد و گفت: با اجرای طرح توسعه علاوه بر توسعه کمی و کیفی این مجموعه و استفاده از تکنولوژی روز، نیروی انسانی آن به ۱۹۰۰ نفر خواهد رسید.