دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی بی‌بالانی: رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان از تصویب استمهال بدهی ۱۵۶ واحد تولیدی استان به بانک‌های عامل خبر داد.

محمد حسین اصغریان با اعلام این خبر گفت: این تعداد واحد صنعتی طی ۲ مرحله برای استفاده از استمهال بدهی و جرایم دیر کرد به کمیسیون منتخب دولت، مامور رسیدگی به واحدهای تولیدی توسط وزارت مطبوع معرفی و مورد تصویب این کمیسیون قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی‌های این واحدها به بانک‌های عامل حدود ۷۳۰ میلیارد ریال است، افزود: هدف از این اقدام دولت حمایت از واحدهای تولیدی،حفظ اشتغال و ارائه فرصت به آنان برای رفع مشکلات و شکوفایی تولید بوده و امید است با این مصوبه واحدهای مذکور بتوانند از رونق و پویایی بیشتری برخوردار شوند.

رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان گفت: بیشترین میزان استمهال بدهی مربوط به واحدهای صنایع غذایی استان با ۴۴ مورد و کمترین آنها مربوط به واحدهای صنایع فلزی با ۵ مورد است.

اصغریان اظهار امیدواری کرد: با تلاش و جدیت مدیران واحدهای صنعتی مشمول استمهال بدهی‌ها و حمایت همه جانبه مسوولان کشوری و استانی از واحدهای مذکور مشکلات موجود در آنها مرتفع شده تا ضمن بازپرداخت بانکی، در مسیر رونق و شکوفایی روزافزون حرکت کنند.