رشد روزافزون جمعیت و توسعه شهرنشینی، ایجاد سازه‌های بلندمرتبه را در تمامی جهان اجتناب‌ناپذیر کرده است.

در جهان کنونی تکنولوژی با سرعتی شگفت‌انگیز هر لحظه در حال تحول است و بهره‌گیری از تجارب کسانی که به وجود آورنده این تحولات هستند اگر دقیق و عمیق نباشد، فاجعه‌آفرین است.

مجید شریف، مدیرعامل شرکت تولید سازه‌های فلزی و کارآفرین نمونه استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد ویژگی‌های طرح تولید سازه‌های فلزی ساختمانی گفت:‌ مهم‌ترین ویژگی طرح این است که برای اولین‌بار در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد و پیش‌بینی شده است که سالانه حدود ۲۵۰۰تن تولید داشته باشد، اما با توجه به اینکه این واحد اوایل سال‌جاری با استفاده از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به بهره‌برداری رسید، هنوز نمی‌توان به طور قطع میزان تولید آن را اعلام کرد.

شریف در مورد تسهیلات بنگاه‌های زودبازده و اثر آن بر تولید و اشتغال گفت: اگر تسهیلات همچنان با نظارت گذشته پرداخت شود، بسیار موثر و مفید است. یک سرمایه‌گذار به تنهایی نمی‌تواند واحد را راه‌اندازی کند به ویژه اگر این واحدها نیازمند سرمایه‌گذاری کلان باشد، بنابراین اگر حمایت‌های دولت نباشد، توسعه سرمایه‌گذاری ممکن نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان صادرات سازه‌های فلزی وجود دارد یا خیر، گفت: در‌حال‌حاضر به کشورهای افغانستان و ترکمنستان صادرات داریم و در نمایشگاهی که در ترکمنستان برگزار شد، مذاکراتی برای افزایش صادرات صورت گرفت. این کارآفرین نمونه در بیان تاثیر حمایت دولت از کارآفرینان گفت: به طور کلی تشویق موجب دلگرمی تولیدکنندگان می‌شود. از سوی دیگر، در جشنواره کارآفرینان اقدامی صورت گرفت که نظیر نداشت و آن این بود که سازمان کار به تولیدکنندگان مراجعه و آنها را برای شرکت در جشنواره ترغیب کرد و این حرکت نشان می‌دهد وزارت کار به جای طرفداری بدون ضابطه از طرفین رابطه کار به سمت حمایت از تولید و کارگام برمی‌دارد که هم به نفع کارگر هم به نفع کارفرما است.