دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ایجاد ۷۱ هزار شغل از ۱۳۱ هزار و ۴۲۲ تعهد اشتغالزایی امسال در استان خبر داد. سیدخلف موسوی اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۳۰۰ شغل از مشاغل یاد شده در بخش مسکن ایجاد شده است.

وی با اشاره به بحث مهم مشاغل خانگی افزود: در بخش مشاغل خانگی تاکنون ۲۷ هزار و ۲۲۶ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۹۰ طرح معادل ۶۴۵ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

موسوی افزود: از آغازامسال تاکنون ۲۱۰طرح با اعتبار ۵۳۷ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریالی و اشتغالزایی یک هزار و ۲۲۵ نفر منجر به عقد قرارداد با بانک‌های عامل و فرد متقاضی اشتغال شده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درصد تعهد اشتغال مشاغل خانگی استان را حدود ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: پرداخت نکردن تسهیلات لازم توسط بانک کشاورزی به متقاضیان یکی از دلایل پایین بودن میزان تعهد اشتغال در بخش مشاغل خانگی به شمار می‌آید.

وی افزود: میزان تعهد اشتغال در شهرستان‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، باغملک، باوی، بندر ماهشهر، بهبهان، خرمشهر و دزفول به ترتیب هشت هزار و دو، سه هزار و ۸۳۹، پنج هزار و ۳۵۷، دو هزار ۹۳۹، ۲۱هزار و ۴۳۸، پنج هزار و ۴۲۶، چهار هزار و ۹۶، دوهزار و ۸۰۴، هشت هزار و ۸۶۰، پنج هزار و چهار، هفت هزار و ۴۳۱ است.

موسوی ادامه داد: همچنین میزان تعهد اشتغال در شهرستان‌های دشت آزادگان، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، هفتگل، هندیجان و هویزه به ترتیب پنج هزار و ۱۳۶، دو هزار و ۹۸۸، چهار هزار و ۱۶،چهار هزار و ۵۷۲، پنج هزار و ۹۰۸، شش هزار و ۵۰۸،سه هزار و ۸۰، سه هزار و دو،چهار هزار و ۳۲۴، دو هزار و ۶۰۳، سه هزار و ۲۴۸ و دو هزار و ۸۲۳ است.

وی در خصوص طرح ساخت چاپخانه رول در اهواز نیز گفت: در حال حاضر تمام روزنامه‌ها و نشریات استان در تهران به چاپ می‌رسد و اگر هوا و شرایط جوی نامناسب باشد امکان حمل روزنامه از تهران به اهواز وجود ندارد و لازم است بانک‌های عامل کمک و زمینه لازم را برای ساخت این طرح فراهم کنند.