عملیات اجرایی و بهره‌برداری از سه طرح تولیدی صنعتی با حضور محمدمسعود سمیع‌نژاد، معاون امور معادن وزارت صنایع و معادن، استاندار و جمعی از مسوولان استان گیلان در شهرستان‌های رشت و رودبار انجام شد.

به گزارش «ایرنا»، آغاز ساخت کارخانه MDF در شهر صنعتی لوشان با قابلیت تولید روزانه ۷۰۰ مترمکعب MDF ،یکی ‌از این طرح‌ها است که با حضور معاون وزیر صنایع و معادن کشور به اجرا درآمد. مدیرعامل این کارخانه گفت: تولید این کارخانه، سالانه ۲۰میلیون مترمربع روکش ملامین با ضخامت سه تا ۳۸‌میلی‌متر خواهد بود.

محمد پاشایی افزود: برای راه‌اندازی‌ این واحد ۴۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۶۵میلیون و ۷۰۰هزار یورو سرمایه‌گذاری ارزی می‌شود.

همچنین واحد تولیدی صنعتی «کیمیادرفک» در شهر صنعتی لوشان از دیگر طرح‌های افتتاح شده است.

فرهاد رئوفی، مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: سالانه پنج‌هزار تن ورق و ظروف یکبار مصرف با استفاده از نشاسته ذرت، موم عسل و روغن گیاهی تولید می‌شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی این واحد که در یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع، زیربنا ساخته شده، ۱۴میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: تولید این نوع ظروف که به راحتی قابل بازیافت هستند، نقش مهمی در حفظ محیط زیست استان گیلان دارند.

طرح توسعه کارخانه کاشی خزر نیز طرح دیگری بود که با حضور مسوولان صنایع و استان گیلان آغاز شد. با راه‌اندازی طرح توسعه این واحد صنعتی، ظرفیت تولید آن از سه‌میلیون مترمربع کاشی در سال به پنج‌میلیون مترمربع افزایش خواهد یافت. برای راه‌اندازی این واحد، ۶۰میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۵۰میلیارد ریال سرمایه در گردش، هزینه می‌شود.