دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: اتاق بازرگانی قزوین با بیمه ایران تفاهم نامه امضا می‌کند.

دبیراجرایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین در نشست اتاق با مدیر کل بیمه ایران گفت: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به صادرکنندگان و تجار استان، تفاهم نامه اتاق بازرگانی و بیمه ایران به زودی تهیه و تدوین می‌شود. مجید کوروش زاده گفت: تقاضای بازار بیمه ایجاب می‌کند که خدمات بیمه‌ای در کشور و استان با توجه به نیاز مشتری تعریف شود تا ضمن ایجاد رقابت بیشتر گرایش بیمه‌گذار به سمت استفاده از این خدمات هم افزایش یابد. وی افزود: به رغم وجود بیمه‌های بخش خصوصی و دولتی به نظر می‌رسد خدمات ارائه شده یکسان و یکنواخت است که این کار عرصه رقابت را جدی نکرده است و رکودی در فعالیت‌ها مشاهده می‌شود.

این مسوول بیان کرد: بیمه ایران با توجه به قدمت و پیشینه و ظرفیت مالی مناسب می‌تواند با اتخاذ راهکارهای عملی باعث شود تا بیمه‌گذاران بیشتری به ویژه در بخش صنعت به آن روی آورند و با ارائه خدمات شاخص تر با توجه به نیاز مشتری حرکت کنند.

کوروش زاده تصریح کرد: بیمه ایران به عنوان یک بنگاه اقتصادی قوی باید به سود و منافع مالی مناسب خود هم فکر کند، اما با بهره‌گیری از روش‌های جدید می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا با توجه به موقعیت صنعتی و اقلیمی استان با دادن تضمین‌های مناسب در بخش صادرات و واردات کالا و خرید ماشین‌آلات به توسعه همکاری‌ها کمک کرد. وی ارتباط بیشتر بیمه‌گذاران بخش صنعت با مدیران بیمه ایران را در توجیه دقیق مسائل ضروری دانست و یادآورشد: نشست‌های تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان بیمه ایران می‌تواند ضمن کمک به آشنایی طرفین با دغدغه و نیازها و توانمندی یکدیگر به راهکارهای عملیاتی نیز دست یافت. دبیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین بیان کرد: با توجه به اختیارات جدید که طبق قانون به اتاق‌های بازرگانی محول خواهد شد باید از همین امروز بستر توسعه فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله بهره‌مندی از بیمه‌های مختلف را برای صنعتگران فراهم کنیم و با تعریف خدمات بیمه‌ای در صنایع مختلف به تقویت ریسک‌پذیری تولیدکنندگان کمک کنیم. در این نشست ملکی مدیرکل بیمه ایران دراین استان بیان کرد: امروزه قادریم در سطح استان قزوین خدمات مناسبی را به مردم عرضه کنیم و با توجه به ظرفیت و قابلیت اجرایی می‌توانیم در برخی زمینه‌ها هم الگو و پایلوت در کشور باشیم.

وی تنوع و سیال بودن خدمات بیمه‌ای را از ویژگی‌های این صنعت دانست و گفت: امروز با قاطعیت ادعا می‌کنیم که بیمه ایران قادر است تا هرجا که مردم با خطر و ریسکی مواجه هستند به کمک آنها آمده و انگیزه کار اقتصادی آنها را بیشتر کند. این مسوول اظهار کرد: دراین استان آمادگی داریم در مواردی که تعریف خاصی از یک نوع بیمه وجود ندارد پیش‌بینی لازم را انجام دهیم و با اتخاذ راهکارهای اجرایی به کمک مردم و صنعتگران و تجار استان بشتابیم. عضو هیات رییسه و خزانه دار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین نیز در این نشست گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ صنعتگر، تاجر و سرمایه گذار تولیدی تحت پوشش فعالیت‌های اتاق قزوین قرار دارند. سید جمال معصوم زاده اظهار کرد: اتاق بازرگانی تشکیلات منسجم و هدفمندی است که در حال حاضر بسیاری از سفرهای خارجی بازرگانان از مسیر این اتاق با سهولت بیشتری انجام می‌شود. وی افزود: در صورت تصویب قانون کسب‌و‌کار وظایف گسترده‌ای به این تشکل خصوصی سپرده خواهد شد که می‌تواند مسیر فعالیت‌های اقتصادی را تسریع کند.

این مسوول بیان کرد: تصویب نهایی این قانون به توسعه روابط اتاق بازرگانی با بخش خصوصی در حد قابل توجهی کمک خواهد کرد و بخش مهمی از فعالیت‌های دولت از جمله بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات به اتاق واگذار خواهد شد. معصوم زاده تصریح کرد: امیدواریم با بررسی کارشناسی و امضای تفاهم نامه با بیمه ایران خدمات بهتری به صنعتگران و تجار استان به صورت متمرکز ارائه شود.

وی یادآورشد: امضای این تفاهم نامه می‌تواند به تمرکز فعالیت‌های بیمه‌ای در استان قزوین و ترویج آن در بین صنعتگران هم موثر باشد. در این جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات بیشتر با حضور کارشناسان بیمه و تجار استان و تهیه و تدوین مفاد تفاهم نامه، زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای با پوشش بیشتر و تخفیف ویژه برای شهرک‌های صنعتی استان و نیز صنعتگران و تجار و بازرگانان فراهم شود.