دنیای اقتصاد- گیلان- مجتبی عابدینی بی بالانی: مردم استان گیلان تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در بورس دارند و تاکنون استقبال خوبی در این بخش صورت گرفته است. رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اعلام این خبر گفت:در حالی که تنها ۷ الی ۸ سال از راه‌اندازی بورس در استان گیلان می‌گذرد،آمارها نشان می‌دهند که گیلانیان علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در بورس دارند.

ابوالقاسم نوری گفت: در سال ۸۴حجم معاملات صورت گرفته بورس در استان گیلان ۵۷۷ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۴۵ سهام به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که با رشد قابل توجهی در سال ۸۹ روبه‌رو بوده است. رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان ادامه داد: در سال گذشته حجم معاملات صورت گرفته بورس گیلان یک میلیارد و ۸۳۳ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۲۱ سهم با ارزشی معادل ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۸۴ از لحاظ حجم ۳۰۰ و از نظر ارزش ۳۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

نوری گفت:همچنین در ۴ ماهه نخست سال‌جاری حجم این معاملات در استان گیلان بیش از یک میلیارد و ۲۶ میلیون سهم به ارزش ۴۲۰۵ میلیارد ریال می‌باشد. این در حالی است که ما هم‌اکنون در شرایط تحریم و فشارهایی از این دست قرار داریم و همچنین شاهد سقوط بورس‌های جهانی نیز هستیم.