دنیای اقتصاد- خوزستان- کیوانه گرجی: کارخانه بزرگ نمک‌زدایی کرنج و پارسی با ظرفیت فرآورش روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت نمکی میدان پارسی با اعتباری معادل ۲۸۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم، بهره‌برداری از واحد نمک‌زدایی آب تیمور را گامی در راستای شکوفایی هر چه بیشتر صنعت نفت کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: کارکنان صنعت نفت کشور با اجرای پروژه‌های مهم نفتی گام‌های موثرتری در شکوفایی صنعت نفت کشور در سال جهاد اقتصادی بردارند. احمد قلعه‌بانی ضمن تاکید بر تقویت بیش از پیش شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب از سوی شرکت ملی نفت ایران گفت: تقویت این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت کشور از سیاست‌ها و اولویت‌های ما است. این سیاست‌ها از لحاظ توجه به نیروی انسانی، آموزش، مزایا و حقوق و سرمایه‌گذاری در تجهیزات است که بیش از گذشته در برنامه‌های این شرکت قرار دارد و واگذاری اختیارات بیشتر به هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آینده نوید این پشتیبانی است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون نیز در این مراسم گفت: برای ساخت این واحد در مدت چهار سال، ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است. عبدالمهدی مجتهدی افزود: این واحد نمک زدایی با ظرفیت فرآورش روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت خام، ضمن انجام فرآیند جداسازی نمک، نفت خام استاندارد تحویل پایانه‌ها و واحدهای پالایشی کشور خواهد داد. وی گفت: واحد نمک زدایی آب تیمور با تلاش کارکنان صنعت نفت کشور طراحی و ساخته شده که این خود گامی مهم در بومی‌سازی صنعت نفت کشور محسوب می‌شود.

مجتهدی گفت: پنج سال رکوردشکنی پیاپی در زمینه تحقق برنامه‌های تولید، انجام ۳ هزار و ۶۰۰ مورد تعمیرات اساسی ،یک هزار و ۲۰۰ مورد تعمیرات خطوط لوله و تسهیلات سرچاهی در سال گذشته و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت بخشی از مهم ترین دستاوردهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون است.