بازار بزرگ ایرانی - اسلامی طرحی ملی در دوره معاصر

دنیای اقتصاد - شهریار - نرگس اصلانی: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: «اندیشه» از موفق‌ترین و بهترین شهرهای جدید کشور است که به‌دلیل مهاجرپذیر بودن قابلیت و کیفیت لازم را برای زندگی فراهم کرده است. دکترمحمد آئینی در همایش «تدبیر دولت، امید ملت» با بیان اینکه این همایش در آیینه عملکرد شورای شهر و شهرداری فرصتی را پیش آورد تا به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه شرکت عمران و شهرداری اشاره کنیم، افزود: مجموعه بازار بزرگ ایرانی - اسلامی نقش جهان اندیشه طرحی است که امکان گفت‌وگو را برای شهر اندیشه در سطح ملی فراهم آورده است. آئینی افزود: در ابتدای دولت و در آذر سال ۹۲ بازار حدود ۶۱درصد در بخش تجاری و ۳۵ درصد در بخش عمومی و مسجد پیشرفت داشت که حدود ۵۰ درصد پیشرفت بازار قابل مشاهده بود.وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید شرکت عمران شهر جدید اندیشه بیش از ۲۵ میلیارد تومان برای فضای سبز این مجموعه سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بیان اینکه در دوره معاصر در سطح ملی هیچ طرحی نداشتیم که اینچنین مثل بازار به مسائل و مبانی فرهنگی و ادبی و ارزش‌های معماری ایرانی اسلامی بپردازد، افزود: از این رو تقاضا دارم در ادامه نیز اعضای جدید شورا، مجموعه شهرداری، روسای سایر اداره‌ها با همکاری و حمایت همه‌جانبه خود از این طرح، باعث شتاب در اجرای آن شوند. چرا که این مجموعه از هزینه نگهداری بالایی برخوردار است و باید مورد حمایت و توجه ویژه قرار بگیرد.وی در ادامه به طرح مسکن مهر اندیشه اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز اگر همکاری شورای شهر و شهرداری و سایر اداره‌ها همچون آب و برق و گاز نبود قطعا به این افتخار نمی‌رسیدیم که بتوانیم مسکن مهر اندیشه را از مرحله بحرانی خارج کنیم و همه واحدها را تحویل بدهیم.وی افزود: ۹۸ درصد واحدهای مسکن مهر شهر جدید اندیشه در دولت تدبیر و امید تحویل متقاضیان شد و به جد می‌توان گفت مسکن مهر اندیشه بهترین مسکن مهر در کشور است.

وی در زمینه دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت گفت: در سطح شهر اندیشه ۱۰۰ هزار مترمربع حدود ۶۰ کیلومتر پیاده‌روسازی صورت گرفته، در این دوره اداره آب و برق صاحب ساختمان شدند، به‌جز مسجد سلمان فارسی مسجد بقیه‌الله و مسجد امام سجاد ساخته شد که مسجد بقیه‌الله با مشارکت شهرداری در حال ساخت و تکمیل است.آئینی ادامه داد: همچنین برای افزایش سرانه آموزشی و رفاه حال شهروندان مدرسه ۱۲ کلاسه که زمین آن را شهرداری تامین کرده است در حال ساخت است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین مدرسه ۲۰ کلاسه دیگری در حال ساخت است. آئینی در پایان گفت: شرکت عمران شهر جدید اندیشه یک برنامه راهبردی نیز تهیه و ترسیم کرده است که ۵ سال آینده اندیشه را رقم خواهد زد. همچنین در تلاش هستیم به‌زودی اندیشه را به‌عنوان ایرانشهر معرفی کنیم، چرا که اندیشه امکان رشد و پیشرفت فراوانی دارد.