دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: شهردار اردبیل گفت: ۱۴ طرح در مسیر سلامت شورابیل تکمیل شده و آماده افتتاح است. حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: این طرح‌ها در مسیر هفت کیلومتری شورابیل با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان در یک‌سال اخیر اجرا شده‌اند.

شهردار اردبیل گفت: جدول‌کشی مسیر سلامت شامل تک جدول، پازل و جدول عروسکی به مساحت‌های مختلف، ‌ زیرسازی و آسفالت رینگ سواره مسیر، تعریض پل در قالب زیرسازی، آسفالت‌ریزی و زیرسازی مسیر سلامت و اجرای دیوار حائل سمت کتابخانه مرکزی از این طرح‌ها هستند. لطف‌اللهیان افزود: روکش چمن مصنوعی مسیر به مساحت ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و همچنین سیستم پایش تصویری کل مجموعه شورابیل به صورت دوربین مدار بسته نیز به سرانجام رسیده است. وی از زیباسازی مسیر شامل رنگ‌آمیزی، خط‌کشی، نقاشی‌های سه‌بعدی و همچنین توسعه فضای سبز در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۴۹ هزار اصله درخت و هشت هزار بوته گل فصلی در شورابیل کاشته‌ایم.

لطف‌اللهیان در ادامه از راه‌اندازی سیستم روشنایی مسیر سلامت خبر داد و اضافه کرد: تعویض لامپ‌های قدیمی با جایگزینی لامپ‌های F.M.D و نصب پایه‌ چراغ‌های ۹ متری و خرید و نصب کله چراغ ۱۲۰ وات به همراه نصب سیستم فرمان عملیاتی شده است. وی از احداث و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مسیر سلامت خبر داد و گفت: بیش از هشت چشمه سرویس بهداشتی احداث یا تعمیر شده تا مسافران، گردشگران و همشهریان از این امکانات استفاده کنند.