شبهه افکنی خط دشمن است

منع شیوه‌های تحقیری در شرورگردانی

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شبهه افکنی در خصوص اینکه دیگران برای مردم تصمیم می‌گیرند خطی است که دشمن دنبال می‌کند، گفت: نامزدها باید از سیاهنمایی و تخریب دیگران خودداری کنند. به گزارش ایسنا سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز گذشته در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم‌انتظامی تصریح کرد: اینکه تلاش شود فضای اجتماعی جامعه در پیش از انتخابات متلاطم شود، پسندیده نیست و مردم متوجه هستند؛ چرا که پس از این سخنان،‌ واکنشی نیز در جامعه مشاهده نشده است و باید کاندیداها و فعالان تلاش کنند تا امنیت برقرار شده و مردم حضور پرشوری داشته باشند. احمدی‌مقدم همچنین در پاسخ به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر ایجاد بازداشتگاه‌ در دانشگاه علوم‌انتظامی گفت: قطعا اگر بازداشتگاهی در نیروی انتظامی ساخته شود، مجوز سازمان زندان‌ها را دارد، اما اینکه کدام نقطه شهر این بازداشتگاه‌ها ساخته شود، مهم نیست؛ چرا که ناجا در اراضی خود اقدام به ساخت این بازداشتگاه‌ها می‌کند. وی با بیان اینکه ساخت بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد، گفت: فعالیت بازداشتگاه‌ها در حوزه پلیس‌آگاهی و حوزه فعالیت‌های آن در حوزه قتل و جرایم است و ربطی به انتخابات ندارد.

انتظار مردم برای جریمه کمتر در ایام انتخابات

احمدی‌مقدم افزود: در ایام انتخابات مردم انتظار دارند که کمتر جریمه کنیم یا اینکه سخت‌گیری‌های لازم را نداشته باشیم، اما قانون چه زمان انتخابات و چه بعد از آن نباید تعطیل شود. اگرچه پلیس در برخی ایام همانند انتخابات به دلیل ماموریت‌های ویژه برخی از ماموریت‌هایش مانند طرح امنیت اجتماعی تنزل می‌کند، اما ما وظایف خود را تعطیل نمی‌کنیم و اجرای قانون همچنان ادامه دارد.

لباس زنانه نبوده

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش در مورد گرداندن اراذل و اوباش در مریوان با لباس زنانه که موضوع انتقادات فراوانی شده است، گفت: لباس زنانه به آن گونه‌ای که در کردستان داشته‌ایم، ‌نبوده؛ اما پارچه قرمزی را به سر این فرد انداخته بودند که قشنگ نیست و تذکرات لازم نیز به این افراد داده شد.

وی با بیان اینکه ابتکارات در شرورگردانی همچون انداختن آفتابه، زیبا نیست، گفت: اساسا حکم گرداندن اراذل و اوباش را قضات صادر می‌کنند که این مساله نیز باید در زمانی باشد که آثار مثبتی به همراه داشته باشد و اگر نیروی انتظامی برای اجرای حکم وارد عمل می‌شود، تنها همان حکم را باید اجرا کند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه از کلیه مسوولان در نیروی انتظامی خواسته شده که از روش‌های تحقیرآمیز همچون انداختن آفتابه یا سوارکردن اراذل بر حیوان خودداری کنند، گفت: منع رفتارهای تحقیر‌آمیز بخشنامه شده و به کل کشور ابلاغ می‌شود. به گفته فرمانده ناجا به ویژه در آستانه انتخابات که رسانه‌های بیگانه تلاش دارند کشور را به حاشیه برانند، ما نیز نباید بهانه به دست افراد بدهیم.