دنیای اقتصاد- فعالان بخش خصوصی پایتخت بار دیگر به چهره‌های سرشناس حوزه تولید و تجارت اعتماد کردند و به حضور آنها در بزرگ‌ترین اتاق بازرگانی کشور رای دادند؛ محمد نهاوندیان، یحیی‌آل اسحاق، اسدالله عسگراولادی، محسن خلیلی، سید علینقی خاموشی، محمد حسین برخوردار، محمد مهدی راسخ، علاءمیرمحمدصادقی، فاطمه دانشور و محمدرضا بهرامن بالاترین رای را در بخش‌های بازرگانی، صنعت و معدن به دست آوردند. در هفتمین دوره انتخابات اتاق تهران، 23 نماینده دوره ششم بار دیگر با رای موافق فعالان بخش خصوصی روبه‌رو شدند و 17 نفر نیز از مدیران جوان و متخصص هستند که برای نخستین بار به جمع هیات نمایندگان این اتاق پیوستند. این انتخابات به‌رغم اینکه از مدت‌ها پیش زمزمه قدرت نمایی کاندیداهای بخش شبه دولتی در آن به گوش می‌رسید، اما تماما به سود بخش خصوصی واقعی رقم خورد تا جایی که رییس اتاق ایران در پیامی «این اعتماد پرارج» را سرمایه اجتماعی کم‏نظیری برای همه اتاق‌ها دانسته است.

نتایج انتخابات اتاق بازرگانی تهران اعلام شد
اعتماد دوباره بخش خصوصی به چهره‌های سرشناس
نهاوندیان، آل‌اسحاق، عسگراولادی، خلیلی، خاموشی، برخوردار، میرمحمد صادقی، دانشور و بهرامن بالاترین رای را در بخش‌های بازرگانی، صنعت و معدن به دست آوردند
گروه بازرگانی - عقربه‌های ساعت وقتی روی 30/5 دقیقه سپیده دمان روز پنج‌شنبه، پنجم اسفندماه، ایستاد کار تمام شده بود و نام 40 نماینده منتخب بخش خصوصی کشور از صندوق‌های رای بیرون آمد.
بنا به آمار رسمی ۲ هزار و ۳۰۵ نفر از میان بیش از ۲۲ هزار دارنده کارت بازرگانی در اتاق تهران در انتخابات دور هفتم هیات نمایندگان این اتاق شرکت کردند؛ انتخاباتی که همزمان با انتخابات ۲۳ اتاق بازرگانی دیگر نقاط کشور از ساعت ۸ صبح روز چهار شنبه گذشته (۴ اسفندماه)با رقابت ۱۳۶ نامزد تایید صلاحیت شده، کلید خورد و به مدت ده ساعت ادامه داشت، هر چند که در تهران ۲ ساعت تمدید شد و به ۱۲ساعت رسید. شمارش آرا بلافاصله پس از پایان وقت قانونی رای گیری شروع شد و نزدیک به ده ساعت ادامه یافت. در این دوره حدود ۶۰ درصد هیات نمایندگان دور ششم اتاق تهران با اقبال مجدد فعالان بخش خصوصی پایتخت روبه‌رو شدند و بر سر کرسی‌های خود باقی ماندند، اگر چه هنوز یک مرحله دیگر باقی مانده است که همانا انتخاب هیات رییسه این اتاق است. در این دوره محمد نهاوندیان، یحیی آل اسحاق، اسدالله عسگراولادی، سیده فاطمه مقیمی و مسعود دانشمند در بخش بازرگانی بیشترین رای را به نام خود ثبت کرده‌اند. در بخش صنعت نیز نام‌های شناخته شده‌ای همچون محسن خلیلی، سید علینقی خاموشی، محمد حسین برخوردار ، محمد مهدی راسخ و احمد پورفلاح در صدر فهرست منتخبان بخش خصوصی قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه در بخش معدن رقابتی تنگاتنگ میان نامزدها وجود داشت که در نهایت علاء میرمحمد صادقی، فاطمه دانشور، محمدرضا بهرامن و محمود نوریان گوی رقابت را از رقبا ربودند. اکنون باید وزرای بازرگانی و صنایع و معادن نام ۲۰ نماینده منصوب خود را اعلام کنند تا ۶۰ نماینده اتاق تهران برای انتخاب هیات رییسه این اتاق آماده شوند . فهرست برگزیدگان اتاق تهران نشان می‌دهد که در میان ۴۰ نماینده دور هفتم ۱۷ نفر برای بار نخست به هیات نمایندگان این اتاق راه یافته‌اند، از سوی دیگر ۲۳ نفر نیز عضو هیات نمایندگان این اتاق در دوره ششم بوده‌اند. این نکته را نیز باید در نظر داشت که از میان ۴۰ عضو اتاق تهران در دوره ششم ۱۴ نفر یا تایید صلاحیت نشدند و انصراف دادند یا شخصا تصمیم به «نیامدن» گرفتند. نکته توجه برانگیز دیگر رای موافق فعالان بخش خصوصی به سه تن از زنان صنعتگر و بازرگان است، حال آنکه در دوره ششم تنها یک زن عضو هیات نمایندگان اتاق تهران بود و دیگر اینکه؛ آمار منتخبان حاکی از آن است که نمی‌توان به صورت «مستقل» نام خود را در این نوع از انتخابات ثبت کرد و پیروز از میدان رقابت بیرون آمد، چنانکه از ۲۸ نامزد مستقل، هیچ یک رای نیاوردند و این تجربه نشانگر آن است که برگ برنده از آستین همگرایی و اجماع نظر بیرون می‌آید.و اما، پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات اتاق تهران، رییس اتاق ایران در پیامی عزم فعالان بخش خصوصی برای مشارکت در سرنوشت خود را ستود و «این اعتماد پرارج» را سرمایه اجتماعی کم‏نظیری برای همه اتاق‌ها دانست.بنا به گزارش انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی در روز ۴ اسفندماه انتخابات ۲۳ اتاق که تعداد نامزدهای آنها به حد نصاب رسیده بود برگزار شده و انتخابات ۱۰ اتاق به آینده نزدیک (احتمالا نیمه دوم اسفندماه) موکول شده است، هر چند که پیش از این، تاریخ دور دوم انتخابات ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال آینده تعیین شده بود. این موضوع را نیز باید به این گزارش بیفزاییم که انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی هنوز تصمیم نهایی را درباره تایید یا ابطال این انتخابات نگرفته است. این انجمن پس از دریافت و بررسی انتقادات و گزارش تخلف‌های احتمالی، نظر خود را اعلام می‌کند.