هرکسی از سران فتنه حمایت کند، ضد انقلاب است

دادستان کل کشور گفت: طبعا با کسانی که دلسوزی‌های بزرگان کشور را نشنیدند و به ندای حق همه مردم و خانواده‌های شهدا گوش نکردند، باید به صورت روشن و طبق ضوابط و قوانین برخورد شود. به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «صف‌ها کاملا شفاف است و صف ضدانقلاب و انقلابی مشخص است»، اظهارکرد: از این پس هرکس بخواهد در جهت ضد انقلاب حرکت کند، تکلیفش روشن است؛ اگر ضد انقلاب باشد به عنوان ضد انقلاب با او برخورد می‌شود و اگر کارش به ضد انقلاب گره خورده باشد نیز با او در همان حد برخورد خواهد شد.

وی افزود: طبعا با کسانی که اقدامات خود را ادامه دادند، نصیحت‌ها و هشدارها را نشنیدند، به انذارها توجه نکردند، دلسوزی‌های بزرگان کشور را نشنیدند و به ندای حق همه مردم و خانواده‌های شهدا گوش نکردند، باید به صورت روشن و طبق ضوابط و قوانین برخورد شود و این کار حتما صورت می‌گیرد. سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به این سوال که «در مورد سران فتنه چه تصمیماتی گرفته‌اید؟» تصریح کرد: طبیعی است اجازه نمی‌دهیم سران فتنه مثل سابق بتوانند مردم را تحریک کنند و احیانا در این زمینه فعالیت کنند. این کمترین اقدامی است که صورت می‌گیرد. محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در مورد تکرار برخی تحرکات، اظهار کرد: انسان متاسفانه اگر در دام شیطان افتاد و در جهت شیطان قرار گرفت، نصیحت‌پذیر نیست، اما امیدواریم این‌گونه نباشد. این امر بستگی دارد که شیطان چقدر در روح آنها حلول کرده و بخواهند بر راه باطل خود پافشاری کنند.

سخنرانی در همایش قضایی نیروهای مسلح

همچنین به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی‌‌اژه‌ای در همایش دو روزه روسای سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح و دادستان‌های نظامی سراسر کشور که در سالن همایش‌های دادگستری قم برگزار شد؛ با اشاره به نقش ولی ‌فقیه در جلوگیری از ادامه یافتن فتنه تصریح کرد: نگاه گسترده ولی‌فقیه مانع از ادامه فتنه شده و فضا را شفاف کرد. وی با اشاره به الهی بودن انقلاب اسلامی و لزوم دقت مدیران به این امر، خاطر نشان کرد: مساله طبس و گرفتار آمدن آمریکایی‌ها در توفان فقط یکی از نشانه‌ها بوده و بسیاری از مسائل مهم‌تر از طبس هم داریم که به چشم ما نمی‌آید. محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه بعضی از سران فتنه عقبه درازی در نظام داشته‌اند؛ افزود: دلیل عدم تشخیص حق و باطل از سوی برخی دستگاه‌های مختلف نظام همین مطلب است. دادستان کل کشور فضای فتنه را فضایی غبارآلود دانست و اذعان کرد: ما اکنون از مرحله فتنه در حال عبور هستیم و به مرحله روشن شدن فضا می‌رویم و اکنون فضا شفاف شده و بحث میان انقلاب و ضدانقلاب است.

وی با اشاره به عدم آگاهی برخی پیروان سران فتنه، گفت: اگر دیروز کسانی با سران فتنه همراهی کردند و غافل بودند و واقعا نتوانستند تشخیص درستی بدهند، نباید آنها را مذمت کرد و این در حالی است که امروز صف انقلاب و ضد انقلاب مشخص شده است. دادستان کل کشور با اشاره به تفاوت فراخوان ۲۵ بهمن و فراخوان اول اسفند گفت: اگر امروز کسی به ندای فتنه‌گران گوش کرد، ضد‌انقلاب است و باید به عنوان ضدانقلاب با او برخورد کرد.

وی با بیان اینکه هرکسی که بخواهد از سران فتنه حمایت کند، ضدانقلاب است؛ خاطر نشان کرد: در صورت حمایت اشخاص از سران فتنه به آنها به عنوان حامیان ضدانقلاب نگاه می‌شود و این تحمل ناشدنی است و باید دانست تضمین قطعی راه ثواب، فقط اطاعت

از ولی فقیه است.