گروه بورس- کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از عبور ارزش روز صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مرز 720 میلیارد تومان خبر داد.

«ایمان مقدسیان» گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، ماه منتهی به ۳ اسفندماه امسال را در حالی به پایان رساندند که طی این ماه بیشترین بازده آنها به ۷۲/۸ درصد رسید. وی افزود: بازدهی متوسط بازار طی این مدت ۴۸/۶ درصد بود و ۳ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بالاتر از بازدهی بازار به دست آورند.
وی ادامه داد: در بین 4 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه پیش بیشترین بازده‌ را به دست آورد.
وی در مورد عملکرد یکساله منتهی به سوم اسفندماه امسال صندوق‌ها گفت: در دوره یکساله منتهی به سوم اسفندماه، صندوق سرمایه‌گذاری پویا با ۵۰/۱۰۴ درصد، صندوق سرمایه‌گذاری فارابی با ۳۹/۱۰۰ درصد و آگاه با ۵۷/۹۷ درصد، بیشترین بازده را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: تا تاریخ سوم اسفند 89، بیشترین بازده‌ها به ترتیب متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، آگاه و پویا بود. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب 314، 288 و 254 درصد بازدهی کسب کنند.
«مقدسیان» در بخش دیگر به ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا تاریخ سوم اسفندماه، بیش از ۷هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بود که حدود ۳هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال آن به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام اختصاص داشت. وی یادآور شد: بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان است، پس از این صندوق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهر ایرانیان و ممتاز بیشترین ارزش را از آن خود کرده‌اند.
کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان در مورد تعداد سرمایه‌گذاران صندوق‌ها گفت: تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بیش از 14500 نفر رسید و بیشترین تعداد سرمایه‌گذاران در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ به صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز اختصاص یافته است. هم‌چنین صندوق سرمایه‌گذاری آگاه توانسته رتبه نخست را در بین صندوق‌های با اندازه کوچک به خود اختصاص دهد.