گروه بورس- هدیه لطفی: سهام شرکت فولادآلیاژی یزد در بازار فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، ۴۰ میلیون سهم از سهام شرکت فولادآلیاژی یزد برای اولین بار در تاریخ هشتم اسفندماه سال‌جاری بر تابلوی بازار اول فرابورس با نماد «فولای» عرضه می‌شود.بر این اساس، شرکت سرمایه‌گذاری ایساتیس پویا که مالک ۲۲ درصدی از سهام فولادآلیاژی یزد است، در نظر دارد ۴۰ میلیون سهم این شرکت را در روز یکشنبه آینده در بازار عرضه کند.همچنین در این عرضه اولیه، به هر ایستگاه کاری ۶ هزار و ۴۰۰ سهم اختصاص می‌یابد. شرکت فولادآلیاژی یزد به عنوان چهاردهمین شرکت درج شده در فرابورس و با سرمایه ۳۰ میلیارد ریال، در زمینه تولید انواع قطعات و مقاطع آماده‌سازی شده فولادی، انواع فعالیت‌های بازرگانی اعم از خرید و فروش کالاهای تجاری، به عهده گرفتن خدمات معاملاتی و اوراق بهادار و خرید و فروش سهام فعالیت می‌کند.
ماراتن خرید «ایران ایرتور»
از سوی دیگر روزگذشته نیز خرید بلوک ایران ایرتور به نتیجه نرسید و همچنان رقابت برای تصاحب آن ادامه پیدا کرد.براین اساس طی معاملات دیروز بلوک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت ایران ایرتور در بازار سوم فرابورس عرضه شد و هر سهم آن تا ۷۰ هزار و ۶۱۰ ریال افزایش قیمت یافت، در نتیجه به دلیل رقابت، معامله‌ای بر آن صورت نگرفت و ادامه معامله به روز شنبه موکول شد.
بازگشایی نماد «کویرتایر»
روزگذشته نماد معاملاتی کویرتایر بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود ۸۰ درصدی به ازای هر سهم، بازگشایی شد. نماد «پکویر» در اولین روز معاملاتی بعد از بازگشایی، رشد قیمت ۰۲/۵ درصدی هر سهم را تجربه کرد و به قیمت یک هزار و۵۲۷ ریال معامله شد. همچنین در مجموع ۳۵۹ هزار سهم این شرکت، رقمی معادل ۵۴۸ میلیون ریال روانه بازار کرد.
رونق در بازار
همچنین بازار فرابورس نیز آخرین روز کاری هفته را در شرایط مساعدی سپری کرد و در مجموع ۴۱ میلیون و ۹۳۳ هزار سهم به ارزش ۲۰۳ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال در این بازار معامله شد.
علاوه بر این حدود 50 درصد از این رقم به معاملات شرکت لیزینگ ایرانیان تعلق داشت. روزگذشته بیش از 32 میلیون و 780 هزار سهم «وایران» به ارزش 103 میلیارد و 687 میلیون ریال دادوستد و بدین ترتیب نماد مزبور به عنوان پرمعامله‌ترین و باارزش‌ترین سهم شناخته شد.
نماد معاملاتی همراه اول نیز ارزش قابل‌توجهی روانه بازار کرد، به طوری که بیش از یک میلیون و ۳۱۸ هزار سهم این شرکت در میان سهامداران فرابورسی معامله شد و ارزش ناشی از این معاملات به رقم ۵۷ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال رسید.
روزگذشته از 16 نماد معامله شده در بازار، تنها یک نماد با کاهش قیمت به کار خود پایان داد و باقی شرکت‌ها شاهد رشد قیمت سهام خود بودند.بر این اساس نماد معاملاتی بالاست 3/1 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ 15 هزار و 111 ریال رسید. همچنین این نماد با معامله 431 هزار سهم خود، ارزشی معادل 6 میلیارد و 574 میلیون ریال روانه بازار کرد.در همین حال شرکت‌های مرجان کار، بیمه دی، سبحان‌دارو، تجارت الکترونیک پارسیان و همراه اول از جمله نمادهایی بودند که روزگذشته را با افزایش قیمت سپری کردند.
اعلام سود سال ۹۰ «روان فن‌آور»
از سوی دیگر شرکت مهندسی روان‌فن‌آور پیش‌بینی سود هر سهم سال 90 را به بازار اعلام کرد.
بر این اساس شرکت روان فن‌آور پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۰ به طور خالص مبلغ ۷۰۳ ریال در نظر گرفته است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی 90 شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی جاری به ترتیب فروش 13 درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 20 درصد افزایش، سود ناخالص 13 درصد کاهش و سود خالص 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.
هیات مدیره روان فن‌آور در نظر دارد ۶۰ درصد از سود (به ازای هر سهم ۴۲۰ ریال) سال مالی ۹۰ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.