عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای صنعت بیمه کشور، از محافلی انتقاد کرد که با بحث‌های انحرافی در مسیر تضعیف آن حرکت می‌کنند. هادی مقدسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ بازار بیمه‌های بازرگانی در کشور وضعیت مناسبی دارد و بیمه مرکزی باید در مسیری حرکت کند که ضمن حفظ بازار موجود در توسعه آن بکوشد.

وی افزود: مسائل و ابهامات صنعت بیمه باید در درون خانواده‌ حل شود و کسانی که تلاش می‌کنند آرامش صنعت بیمه را بر هم بزنند فقط به سود خود می‌اندیشند.

این نماینده مجلس با اشاره به بدنه کارشناسی و عقبه پژوهشی شورای‌عالی بیمه تصریح کرد: شورای‌عالی بیمه بازوی تخصصی این صنعت به شمار می‌رود و بی‌تردید مصوبات خود را در مسیر اعتلای صنعت بیمه تنظیم می‌کند، اما گاه برخی اشخاص و محافل سعی می‌کنند بعضی مصوبات این شورا را بی‌اعتبار جلوه دهند. به گفته وی رای قضات دیوان عدالت اداری لازم‌‌الاجرا است، زیرا اهرم‌های کارشناسی و ابزارهای پژوهشی در اختیار قضات دیوان است و این امر سبب می‌شود تا مصوبات شورای عالی بیمه دچار آسیب نشود. مقدسی تقویت بدنه علمی بیمه را کمک به آرامش بیشتر این صنعت دانست و تصریح کرد که پژوهشکده بیمه در تکمیل این فرآیند نقش اساسی را ایفا می‌کند.