مرکز خدمات فولاد ایران- همچنین در حالی که ظرفیت کل تولید فولاد در آمریکا هفته گذشته کمی افزایش یافته است، نرخ بازدهی کارخانه‌ها طی این مدت ثابت بوده است. بنا به گزارش انجمن آهن و فولاد آمریکا، متوسط هفتگی تولید فولاد خام در این کشور طی هفته منتهی به ۲۶ فوریه یک میلیون و ۸۴۰ هزار شورت تن و نرخ بازدهی کارخانه‌ها ۳/۷۵ درصد بوده است. نرخ بازدهی کارخانه‌ها طی هفته پیش از آن نیز در همین حد بوده است، اما میزان تولید فولاد یک میلیون و ۸۲۰ هزار شورت تن ثبت شده است.

کارخانه‌ها در آمریکا طی مدت مشابه سال گذشته نیز یک میلیون و ۷۲۰ هزار شورت تن فولاد تولید کرده بودند و نرخ بازدهی آنها ۱/۷۱ درصد بوده است. ظرفیت تولید طی این هفته در ۵ ایالت از هشت ایالت آمریکا افزایش یافته است. ظرفیت تولید در شیکاگو و ایندیانا با رشدی ۱۰ هزار شورت تنی بیشترین میزان افزایش را ثبت کرده است. این در حالی است که ظرفیت تولید در مناطق جنوبی با کاهشی ۵ هزار شورت تنی بیشترین میزان کاهش را نشان می‌دهد. ظرفیت تولید در منطقه اوهایو در حدود ۱۳۰ هزار شورت تن بوده که تغییری را نسبت به هفته پیش از آن نشان نمی‌دهد.از ابتدای سال جاری تا ۲۶ فوریه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار شورت تن فولاد در این کشور تولید و نرخ بازدهی کارخانه‌ها ۸/۷۲ درصد بوده است. این در حالی است که طی مدت مشابه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار شورت تن فولاد تولید شده و نرخ بازدهی کارخانه‌ها ۵/۶۷ درصد بوده است.

لغو طرح اعمال تعرفه گمرکی صادرات فولاد در روسیه

گزارش‌ها نشان می‌دهد روسیه طرح اعمال تعرفه گمرکی صادرات سنگ‌آهن و محصولات فولادی را لغو کرده است.اتومبیل سازان و کارخانه‌های فولادی بر سر قیمت و مدت زمان تحویل به توافق رسیده اند به همین دلیل دیگر دلیلی برای اعمال تعرفه گمرکی صادرات وجود ندارد.در ماه ژانویه ۲۰۱۰ دولت روسیه در نظر داشت تا به منظور بالا بردن عرضه در بازار داخلی و جلوگیری از رشد قیمت‌ها، تعرفه گمرکی صادرات محصولات فولادی را ۱۰ درصد و سنگ‌آهن را ۳۰ درصد افزایش دهد.