قائم مقام بانک مرکزی از ادامه برنامه تایید صلاحیت مدیران بانکی خبرداد. احیای مجدد هیات انتظامی بانک مرکزی براساس قانون برنامه پنجم توسعه برای ایجاد انضباط در بازار پولی کشور صورت گرفته است که تایید صلاحیت و رد صلاحیت مدیران بانکی یکی از وظایف آنها به شمار می‌رود.

بر این اساس اختیارات وسیعی به این هیات انتظامی ارائه شده تا برنامه تایید صلاحیت مدیران بانکی که با ورود بانک‌های جدید به عرصه فعالیت پولی کشور وارد مرحله جدیدی شده است، در سال آینده هم ادامه داشته باشد.

سید حمید پور محمدی قائم مقام بانک مرکزی به خبرنگار مهر اعلام کرد که برنامه تایید صلاحیت مدیران بانکی همچنان ادامه خواهد داشت. پیش از این به نظر می‌رسد که با اتمام رسیدگی به صلاحیت مدیران عامل ۲۳ بانک دولتی و خصوصی، موسسه اعتباری توسعه و پست بانک و انتشار اسامی مدیران عامل و هیات مدیره آنها در سایت بانک مرکزی، رسیدگی به تایید صلاحیت‌ها به پایان رسیده است. پس از آن، بانک مرکزی اسامی بانک‌های جدیدی که مجوز فعالیت از این بانک را گرفته بودند، در سایت خود قرار داد؛ اما هنوز اسامی مدیران عامل آنها که به تایید صلاحیت رسیده باشند را در سایت منعکس نکرده است. بانک‌های خصوصی حکمت ایرانیان و گردشگری هنوز بدون اسامی مدیران آنها روی سایت بانک مرکزی قرار دارد. بانک مرکزی اعلام کرده است نام مدیران بانک‌هایی که تاکنون برای اخذ تاییدیه صلاحیت به این بانک مراجعه ننموده‌ و گواهی صلاحیت آنها توسط این بانک صادر نشده، در فهرست درج نشده است. علاوه بر آن بانک مرکزی هنوز نام مدیرعامل شرکت دولتی پست بانک را در فهرست قرار نداده و تنها نام یکی از اعضای هیات مدیره را درج کرده است.