صادرات ماهیان زینتی به کشور عمان از استان آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد-تبریز: جواد گوزلی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این محموله صادراتی به صورت رسمی پس از اخذ مجوزهای لازم از استان به مقصد کشور عمان ارسال شد.

وی با تشکر از ارگانها و سازمانهای مسئول برای صدور مجوز‌های لازم و ایجاد کریدورهای صادراتی اعلام کرد: ماهیان زینتی صادر شده عمدتاً از خانواده دیسکس، کوپی، گلدفیش، آنجل، آروانا، مولی و تترا بودند که برای توسعه همکاری و به صورت نمونه به مقصد عمان از کشور خارج شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان شرقی با اشاره به تولید 16 میلیون  و 309 هزار قطعه ماهی زینتی در سال 1401 در استان گفت: شهرستان‌های تبریز و آذرشهر دو قطب مهم تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شمال غرب کشور هستند که از نظر ارزآوری و ایجاد اشتغال حائز اهمیت هستند. 

 وی ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی در استان به ‌دلیل داشتن امکانات اولیه تولید، زودبازده بودن، بازارپسندی و  نزدیکی به کشورهای همسایه برای صادرات ماهی، جایگاه ویژه ای برای سرمایه‌گذاری دارد.

گوزلی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار از طریق پرورش ماهیان زینتی، اعلام کرد: در استان آذربایجان شرقی بیش از50 فروشگاه در حوزه فروش تجهیزات آکواریومی و ماهیان زینتی  فعال است که لوازم و ماهیان زینتی را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

وی افزود: به منظور رونق هرچه بهتر و بیشتر این صنعت، تشکیل تعاونی پرورش دهندگان ماهیان زینتی، ایجاد نمایشگاه دائمی و پایانه صادرات این گونه ماهیان جزو برنامه های اولویت دار مدیریت شیلات استان است.