عزم سازمان استاندارد برای مقابله با مهرفروشان صنعت آسانسور

دنیای اقتصاد-تبریز: در آذربایجان شرقی 500 شرکت در حوزه صنعت طراحی و نصب آسانسور فعال هستند که از این تعداد، تنها 108 شرکت دارای پروانه رسمی هستند و مابقی به صورت غیر رسمی فعالیت می کنند. شرکت هایی که به صورت غیر رسمی فعالیت می کنند پس از اتمام پروژه، مدارک پروانه را توسط شرکت هایی که فعالیت رسمی دارند، مهر میکنند تا همه چیز قانونی به نظر بیاید اما در واقع این پدیده مهرفروشی نام دارد و غیر قانونی است.

مدیرعامل شرکت ساتیال ایش که در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر است، در این خصوص این طرح گفت: در صنعت آسانسور کیفیت و ایمنی هر دو بسیار مهم است اما مهر فروشی باعث می شود تا از کیفیت آسانسور های نصب شده کاسته شده و به مرور ایمنی افرادی که از این آسانسورها استفاده می کنند نیز به خطر بیافتد.

اتابک نیرومندی افزود: بسیاری از حوادثی که در حوزه آسانسور در استان رخ داده است مربوط به شرکت هایی است که مهرفروشی می کنند و با تعداد نیروی انسانی محدود، گاهی ماهانه بیش از 180 پروانه نصب آسانسور را ممهور می کنند که این آماز نامتوازن نشان از مهر فروشی این شرکت هاست.

وی با تمجید از برخورد اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی با این شرکت ها گفت: اگر برخورد قاطعی با این شرکت ها صورت نگیرد، جان مردمی که از آسانسورهای نصب شده توسط شرکت های بدون پروانه رسمی استفاده می کنند، با خطر مواجه خواهد شد.