شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : مطالب توصیه شده

  • تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان در ششمین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا با درخشش سهراب مرادی و ایوب موسوی توانست مدال‌های خوشرنگی را به‌دست آورد. در واقع بامداد دوشنبه ورزشکاران ایرانی عملکردی کاملا دوگانه در آمریکا داشتند. از یکسو سهراب مرادی خیره‌کننده ظاهر شد و با دشت سه مدال طلا رکورد دنیا را شکست و از سوی دیگر کیانوش رستمی که بعد از المپیک ماه‌های پرحاشیه‌ای را پشت‌سر گذاشته بود، به تلخی طعم شکست را چشید.
  • نوید شکراللهی
    کشورها برای توسعه و افزایش تولید صنایع صادراتی خود از جمله گردشگری، تمایل دارند با استفاده از اهرم کاهش ارزش پول داخلی کالاهای خود را برای مصرف‌کنندگان خارجی جذاب کنند. تجارب جهانی نیز موید آن است که فارغ از تبعات و پیامدهای سیاسی این پدیده بر وضعیت موجود، همواره و در هر زمانی صنعت گردشگری از این وضعیت سود برده و این صنعت به وزنه‌ای قابل اعتنا در رشد اقتصادی بدل شده است.
  • محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز گذشته در سخنانی با اشاره به وضعیت «دوران گذار» در نظام بین‌الملل تاکید کرد که اخیرا غربی‌ها پذیرفتند «دوران گذار» یک خاصیت ویژه دارد و آن این است که ما به سوی یک جهان پساغربی حرکت می‌کنیم.
  • وزارت صنعت، معدن و تجارت از اواخر آذرماه سال گذشته با توقف ثبت‌سفارش به‌دنبال تغییر در مقررات واردات خودرو به کشور بوده است، این در شرایطی است که به گفته مسوولان این وزارتخانه تغییرات مذکور تنها با هدف کنترل خروج ارز از کشور صورت گرفته است. از ابتدای سال‌جاری واردات خودرو به‌طور بی‌سابقه‌ای روند صعودی داشته که همین مساله منجر به توقف ثبت‌سفارش واردات شد حال با این شرایط بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که توقف ثبت‌سفارش شاید آخرین راه‌حل برای کنترل واردات نباشد و مسیرهای دیگری نیز در این زمینه قابل پیشنهاده بوده است.
  • اوپک را همواره با «باز»ها و «کبوتر»هایش می‌شناخته‌اند. بازهای اوپک آن دسته از کشورهای عضوند که به‌دنبال سیاست حفظ منابع محدود نفتی و افزایش قیمت‌ها بوده‌اند؛ ایران و ونزوئلا به‌عنوان سردسته این گروه شناخته می‌شوند. اما کبوترها به دسته دیگری از اعضا اطلاق می‌شد که با تولید هرچه بیشتر هدف افزایش سهم در بازار نفت را دنبال می‌کرده‌اند. عربستان سردمدار کبوترهای اوپک بود. بازها هرچند که تولیداتشان هیچ‌گاه به سطح تولید عربستان نزدیک هم نشده بود، اما در کنار هم همواره در برابر سیاست‌های عربستان درخصوص افزایش تولید اوپک می‌ایستادند.
  • معاون شهردار روز گذشته با حضور در صحن علنی پارلمان محلی پایتخت با ارائه گزارش پوست‌اندازی خدمات حوزه تاکسی از سنتی به اینترنتی، نفع و زیان ایجاد شده از تردد تاکسی‌های اینترنتی برای پایتخت در وضع موجود را تشریح کرد.
  • توییت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده در روز شنبه درباره مایکل فلین توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده و برخی آن را پذیرش از «ممانعت از عدالت» تلقی کرده‌اند.به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ توییت کرده که مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مورد مکالمه با سفیر روسیه به اف‌بی‌آی دروغ گفته است.
  • مترجم: مریم مرادخانی
    در ابتدای سال ۲۰۱۷، محققان در انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) نظرسنجی سالانه خود را در رابطه با مزایای شغلی برگزار و نتایج آن را به‌صورت یک گزارش منتشر کردند. در این گزارش چند موضوع اصلی مورد بررسی قرار گرفت: گرایشات کلی، بررسی اهمیت مزایای شغلی، چگونگی استفاده از مزایا به‌عنوان اهرمی برای جذب و حفظ استعدادها و مروری بر ارزش تک‌تک مزایا از دیدگاه کارکنان.
  • به نظر می‌رسد اوضاع برای شروین پیشه‌ور سرمایه‌گذار مشهور سیلیکون ولی که به خصوص به خاطر سرمایه‌گذاری اولیه در اوبر و همچنین به خاطر حمایت مالی از دموکرات‌ها بسیار شناخته شده است، چندان خوب پیش نمی‌رود. پس از آنکه حدود یک ماه قبل او در لندن به‌دلیل آنچه اقدام برای تجاوز خوانده شد دستگیر و سپس آزاد شد حالا پنج زن به بلومبرگ گفته‌اند که طی سال‌های اخیر او از موقعیت و قدرتش برای برقراری روابط رمانتیک و ناخواسته جنسی سوءاستفاده کرده است.
  • وزیر خارجه عربستان در نشست گفت‌وگوهای مدیترانه با حمله مجدد به مواضع ایران و متحدان آن در منطقه گفت که حزب‌الله باید خلع سلاح شود. عادل الجبیر که کشورش نقش مهمی در بی‌ثباتی‌های اخیر لبنان و گروگانگیری نخست‌وزیر این کشور دارد با بیان اینکه لبنان بدون خلع سلاح حزب‌الله قادر به بقا و حرکت به سمت پیشرفت نخواهد بود، ابراز کرد تمامی طرف‌ها باید بپذیرند که حریری بزرگ‌ترین شخصیت سیاسی لبنان است و برای فعالیت کردن به فضا نیاز دارد. تحریم حزب‌الله لبنان بخش مهمی از راهبرد مشترک و ضد ایرانی عربستان و آمریکاست که مورد حمایت اسرائیل و فرانسه نیز قرار دارد. در یک ماه اخیر و به موازات مطرح شدن موضوع موشکی ایران، فشارها در این خصوص در حال افزایش است.