حمله به رکورد سرعت از روی ویلچر

شکستن رکورد سرعت همواره موضوعی چالش‌برانگیز و جذاب بوده است مخصوصا زمانی که این رکورد در دنیای ماشین‌ها و به‌ویژه توسط موتور سیکلت‌ها شکسته شود. افرادی که اقدام به شکستن رکورد می‌کنند عموما افرادی کارکشته هستند که مهارت زیادی در راندن خودرو یا موتور سیکلت دارند. برای انجام این کار به آمادگی جسمی بالایی نیاز است تا کنترل وسیله امکان‌پذیر باشد، چرا‌که نیروهای وارده در این اقدامات فراتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

تالن اسکیل پیگینز از جمله افراد دارای معلولیتی است که قصد دارد رکورد بالاترین سرعت با موتورسیکلت را بشکند، او برای شکستن این رکورد باید در ابتدا رکورد سرعت افراد دارای معلولیت با موتور سیکلت در بریتانیا را بشکند و سپس به سمت رکورد سریع‌ترین سرعت با موتورسیکلت حمله کند. تالن پیش از این نیز وارد رشته اسکی شده است و توانسته به پارالمپیک راه پیدا کرده و برای کشورش افتخار‌آفرینی کند. او در حال حاضر به‌دنبال این است که با شکستن رکورد سرعت، سریع‌ترین مردی شود که روی دو چرخ حرکت کرده است. برای شکستن رکورد سرعت او باید بتواند به سرعتی بیشتر از ۳/ ۴۰۲ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که این کار با موتور سیکلت سوزوکی هایابوسای تغییر داده شده امکان‌پذیر خواهد بود. هایابوسا در مدل ۲۰۱۶ دارای موتوری ۴ سیلندر با حجم ۱۳۴۰ سی سی است که قیمتی برابر با ۱۵ هزار دلار دارد که قرار است برای رکورد‌شکنی مورد استفاده قرار بگیرد. تالن برای تامین هزینه‌های این رکورد‌شکنی صفحه‌ای مجازی را برای جذب کمک‌های مالی ایجاد کرده است که تنها نیاز به ۴۶ هزار دلار دیگر دارد. این کمک‌های مالی در طول ۱۷ روز برای تحقق این هدف بزرگ جمع‌آوری شده است و به‌زودی هزینه‌های این رکورد‌شکنی تامین شده و مقدمات کار فراهم خواهد شد. موتورسیکلت مورد نظر باید در بخش موتور، بدنه و توربوشارژر تغییراتی را به خود ببیند تا توان لازم برای رسیدن به سرعت مورد نظر در دسترس قرار بگیرد.

پیش از این او توانسته است به سرعت ۲۹۰کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و برای افزایش سرعت نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در موتور سیکلتش دارد. در مقایسه با رکوردهای قبلی که در دنیا شکسته شده است بودجه مورد نیاز تالن اسکیل بسیار ناچیز است که در بخش ایجاد تغییرات در موتور و حمل‌و‌نقل آن و دستمزد کارشناسان و مهندسان فنی و ساخت مستندی از این اتفاق مصرف خواهد شد. تالن متولد سال ۱۹۷۰ است و به‌عنوان قهرمان موتور‌سواری معلولان و اسکی معلولان (آلپاین) شناخته می‌شود و شهرت زیادی در این دو زمینه دارد. او در سال ۲۰۰۳ در اثر حادثه موتور‌سواری آسیب شدید دید و از ناحیه گردن و نخاع دچار صدمات زیادی شد. او بعد از این حادثه پس از ۸ سال مجدد به عرصه موتور‌سواری بازگشت.

او اسکی را در ۹ سالگی شروع کرده بود و پس از حادثه نیز با استفاده از صندلی مخصوص اسکی به تمرین پرداخت و توانست به رقابت‌های پارالمپیک راه پیدا کند. او در سال ۲۰۱۱ موسسه خیریه برای کمک به افراد دارای معلولیتی که قصد دارند موتور‌سواری کنند با کمک دوستانش راه‌اندازی کرد تا با استفاده از کمک‌های مردمی امکانات و شرایط لازم را برای این افراد فراهم کند. موتور سیکلت‌ها برای اینکه برای افراد دارای معلولیت قابل استفاده شوند باید تغییراتی در آنها ایجاد شود و آنها یاد بگیرند که با وجود معلولیت چطور موتورهای قدرتمند مسابقه را هدایت کنند که تالن این کار را به کمک موسسه‌ای که راه‌اندازی کرده است انجام می‌دهد. او معتقد است وقتی روی موتور‌سیکلت قدرتمندش می‌نشیند معلولیت را احساس نمی‌کند و خود را از هر قید و بندی آزاد می‌بیند. در موسسه تالن افرادی که برای آموزش موتور‌سواری مراجعه می‌کنند در هر مرحله موتوری که در اختیارشان قرار می‌گیرد متفاوت است. در میان موتور سیکلت‌هایی که برای این هدف آماده‌سازی شده است سوزوکی SV۶۵۰ مدل ۱۹۹۸نیز به‌چشم می‌خورد که برای اولین آموزش‌ها از آن استفاده می‌شود. موتور‌سواران دارای معلولیت به دلیل احساس وزن زیاد روی مچ کنترل موتور برایشان دشوار‌تر است، از این رو فرمان در این موتورها ارتفاع بیشتری دارد تا وزن بدن به جای دست‌ها به کمر منتقل شود. کم و زیاد کردن دنده با استفاده از اهرمی کوچک روی فرمان و توسط انگشت شست انجام می‌شود و پاها هم به موتور بسته می‌شوند تا هنگام حرکت به زمین کشیده نشود و زانوها هم مهار می‌شوند تا هنگام کج‌شدن موتور تکان نخورند. در طول دوران آموزش موتور‌سواری موتورها عوض می‌شوند و در نهایت و پس از کسب مهارت لازم موتور‌سیکلت اتوماتیک در اختیار موتور‌سواران قرار می‌گیرد که قادر است تجربه متفاوتی از موتور‌سواری را در اختیار افراد دارای معلولیت قرار دهد.

حمله به رکورد سرعت از روی ویلچر

حمله به رکورد سرعت از روی ویلچر