مرد ورزشی این روزهای اصفهان

پاسی از شب در 24 مرداد ماه می گذشت که سهراب مرادی وزنه بردار اصفهانی المپیک ایران دومین طلای وزنه برداری را در وزن 94 کیلوگرم به دست آورد. این مدال نه تنها در روزهای کم فروغ کاروان ما توانست روحیه را به ورزشکاران باز گرداند بلکه موجب شد تا یک اصفهانی برای اولین بار در المپیک برای ایران مدال آور شود: در این دو سال به تنهایی و در خانه ام خیلی خیلی سخت تمرین کردم. مردم به من می‌خندیدند که چرا در حالی که بازنشسته و محروم هستم تمرین می‌کنم، اما من یک هدف داشتم و برای آن سخت کار کردم. این جملات سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری ایران است که این روزها مرد یک ورزش اصفهان لقب گرفته است. قهرمان وزنه برداری بازی های المپیک ریو در رابطه با حمایت از قهرمانان المپیک گفت: «چه زمانی این اتفاق افتاده؟ من که خبر نداشتم. اکنون این حمایت‌ها کار خوب و جالبی است. البته تا اتفاق نیفتاده نمی شود زیاد درباره اش حرف زد. در کل این نوع تقدیرها آدم را دلگرم می کند. مرادی ادامه داد: من طلا گرفته ام و می خواهم فعلا فقط به طلایی که گرفته ام فکر کنم.

معین، مرد تذکرات اجتماعی

عرصه اجتماعی، بی شک در هفته گذشته در دست فتح الله معین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است. معین که با مصاحبه ها و تذکراتش در صحن علنی شورا همواره نکات مهمی را اشاره می کند در روزهای گذشته در مصاحبه هایی وضعیت مترو اصفهان را مشخص کرده و گفته است: تاکنون ۷۵۵ میلیارد تومان توسط دولت و ۵۲۱ میلیارد تومان توسط شهرداری در خط یک مترو اصفهان هزینه شده است و این موضوع بدان معنی است که دولت بیش از تعهد خود کمک کرده است. از طرف دیگر این عضو شورا از نامعلوم بودن زمان بهره برداری ایستگاه های درواز دولت و میدان انقلاب سخن به میان آورده است. صحبت های معین به همین جا ختم نشد و در صحن علنی شورای اسلامی شهر باب دیگری از جمله استخدام های بی رویه در شهرداری را باز کرد و گفت: متاسفانه جریان افزایش نیروی انسانی همچنان در مجموعه شهرداری ادامه دارد و این مجموعه از انجام بخشنامه وزیر کشور خودداری می‌کند و هیات رییسه شورای شهر اصفهان نیز در این خصوص اقدامی نکرده است. این عضو شورا در جلسه علنی شورای شهر گفته است: متاسفانه طی شش ماه گذشته شاهد انجام هزینه‌هایی بدون داشتن مجوز و ردیف قانونی، عدم اولویت بندی پرداخت‌ها، تجمیع بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران عمرانی و خدمات شهری و فضای سبز، هزینه و صرف وام‌های دریافتی از محل فروش اوراق مشارکت قطار شهری و عدم پرداخت از محل درآمدهای شهرداری به این پروژه و همچنین عدم دستیابی به درآمدهای مصوب بوده‌ایم.

جنجال باقربیگی در فرهنگ

مهدی باقربیگی در بحث فرهنگی گوی سبقت را از دیگران ربوده و در مصاحبه ای در خصوص جشنواره بین المللی فیلم کودک کاری کرده که کارگردانان و روسای سازمان های سینمایی کشور را به واکنش واداشته است. او در مصاحبه خود اعلام کرده هنوز هیچ دبیرخانه‌ای برای این جشنواره در هیچ کجا تشکیل نشده و قرار است برای انتخاب دبیر، هیات چند نفره‌ای از شورای شهر و شهرداری اصفهان و نیز بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شود که در واقع هیات اجرایی جشنواره هستند و تمام تصمیمات مربوط به جشنواره از "الف" تا "ی" در این کمیته گرفته خواهد شد. جشنواره بین‌المللی فیلم کودک ونوجوان در عنوان خود نام "اصفهان" را دارد و با همین اسم جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در یونسکو ثبت شده است اما کارشناسانی در وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی این دو بخش کودک و نوجوان را از هم جدا کردند در حالی که اصلا فیلمی در این دو حوزه ساخته نمی‌شود.یک زمانی هست که 100 فیلم تولید می‌کنیم و در بین آن‌ها موضوع 20 فیلم با بقیه فرق می‌کند، آن‌وقت می‌شود یک خط‌کش گذاشت و آن‌ها را از هم جدا کرد، اما وقتی فیلمی ساخته نمی‌شود چه کاری است که دو جشنواره جدا از هم به عنوان جشنواره کودک و جشنواره نوجوان داشته باشیم؟! این سخنان را مهدی باقر بیگی به عنوان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گویی با ایسنا مطرح کرده است که واکنش مدیرعامل فارابی، مرضیه برومند و فرشته طائر پور را به همراه داشته است تا جایی که مرضیه برومند می گوید: مجید جان! در حوزه سینمای کودک نگاه فراگیر داشته باش.

ناگفته های یک مرد اقتصادی و پاسخ های یک استاندار

عبدالوهاب سهل آبادی بارها و بارها به مشکلات اصفهان اشاره کرده و بارها و بارها نیز استاندار اعلام کرده که به جای روضه برای اصفهان کاری بکنید. در این میان و در روزهای قبل سهل آبادی بار دیگر در اتاق بازرگانی اصفهان و در جمع صنعتگران و در حضور استاندار مشکلات استان را بازگو کرد و گفت: تمام استان‌ها از اصفهان جلو افتاده‌اند، اما در این شرایط هم‌چنان به استان اصفهان حسادت می‌کنند و آن را توسعه یافته می‌نامند. ۵۰ درصد فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند. و از هر پنج خانوار یک خانوار بیکار است و تنها ۳۰ درصد از زنان این شهر کار می‌کنند. توسعه یافتگی اصفهان را در چه می بینند آیا توسعه را در ام اس، سرطان و طلاق می‌بینند؟ آیا توسعه را در این می‌بینند که فولاد مبارکه سرمایه گذاری هنگفتی در استان چهارمحال و بختیاری انجام می‌دهد و کوچکترین امتیازی برای استان اصفهان در نظر نمی‌گیرد؟ این سخنان رییس اتاق بازرگانی اصفهان به شدت از طرف استاندار با واکنش مواجه شد تا جایی که زرگرپور خطاب به سهل آبادی می گوید: ظرف سه سال گذشته در مورد مشکلات آب اقداماتی را انجام داده‌ایم و طرح‌هایی برای این موضوع ارایه شده است، اما اکنون در اتاق بازرگانی اصفهان طرح احیای زاینده رود پیشنهاد شده است، به این می‌گویند واگرایی. معضل استان اصفهان در داخل استان است نه خارج استان. استاندار اصفهان همانطور که رییس خانه صنعت و معدن ایران را خطاب قرار داده ادامه می دهد: اگر انتخابات در پیش بود فکر می‌کردم صحبت‌های انتخاباتی می‌کردید. اصفهان براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی، پایتخت ام اس و سرطان نیست و در این موضوع بزرگنمایی شده است.

عابدی، مرد عرصه سیاسی و پیگیری

مرد عرصه سیاست استان کسی نیست جز نماینده جدید الورود مجلس دهم از اصفهان یعنی حیدرعلی عابدی او که این روزها به شدت پیگیر مطالبات مردم حوزه انتخابیه اش است به شدت بر روی موضوع آب و کشاورزی حساس شده تا جایی که در یک مصاحبه اعلام کرده: نمایندگان این استان در دیدار با وزیر نیرو خواهان اجرای دقیق مصوبات شورای عالی آب درباره زاینده رود شدند و خواسته ای خارج از قانون از وزیر نیرو ندارند. عابدی ادامه داده در جلسه سه شنبه شب با وزیر نیرو بر اجرایی شدن این مصوبه و توسعه طرح ها و منابعی که بتواند مشکلات آبی استان های فلات مرکزی را برطرف کند، تاکید کردیم و از وزارت نیرو خواستیم طرح هایی را در این زمینه اجرایی کند. او از نمایندگان اصفهان هم دفاع کرده و گفته است: نمایندگان استان از این منظر که خواهان اجرای قانون و پافشاری بر اجرای دقیق مصوبات هستند، منطقی می باشند ، از این جهت که تصمیم های وزاتخانه ها را با دقت زیر نظر دارند و چگونگی اجرای آنها را رصد می کنند، هوشیارند و از این لحاظ که با حساسیت کوچکترین مسائل استان اصفهان را در نظر دارند و با شدت علیه هرنوع تصمیم که خلاف منافع ملی و استان باشد درچارچوب قانون برخورد می کنند، نمایندگان حساسی هستند.