گزارش عملکرد درخشان فولاد مبارکه اصفهان در مجمع عمومی سالانه شرکت
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکشنبه 29/04/1393 در محل سالن اجتماعات ساختمان نگین نقش جهان با حضور 7/90 درصد از سهامداران تشکیل شد. در این مجمع پس از انتخاب هیات رئیسه آقای دکتر سبحانی مدیر عامل شرکت، گزارش مبسوطی از عملکرد هیات مدیره در سال مالی 92 ارائه نمود.
وی درخصوص عملکرد تولید شرکت ضمن بیان رشد سهم فولاد مبارکه در تولید فولاد خام کشور از ۵/۴۹ درصد در سال ۹۱، به ۱/۵۰ درصد در سال ۹۲ افزود: با تولید ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۹۹۱ تن فولاد در فولاد مبارکه و ۷۱۳ هزار و ۴۶ تن در نورد پیوسته سبا که با احتساب تولید ۱ میلیون و ۷۴ هزار و ۳۰۳ تن فولاد خام در شرکت فولاد هرمزگان جنوب جمعا در مجموعه فولاد مبارکه اصفهان ۷ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۴۰ تن فولاد خام تولید شده است که نسبت به سال گذشته به لحاظ مقداری ۶۹۴ هزار و ۹۴۵ تن و به لحاظ درصدی ۷/۱۰ درصد رشد داشته است.
وی عملکرد فروش شرکت را در سال 92 بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود : در سال 92 مبلغ فروش شرکت به بیش از 97,000 میلیارد ریال رسید که این مقدار رشدی معادل 38 درصد نسبت به سال گذشته تجربه کرد. همچنین شرکت توانست با صادرات بیش از یک میلیون و 18 هزار تن محصولات خود رشد 66 درصدی نسبت به سال قبل را تجربه کند.
دکتر سبحانی سند چشم‌انداز تولید فولاد تا سال ۱۴۰۴ را تولید ۵۵ میلیون تن فولاد عنوان کرد و افزود: در این راستا شرکت فولاد مبارکه استراتژی تولید ۲۵ میلیون تن را تا سال ۱۴۰۴ برای خود ترسیم کرده است و امیدواریم با تحقق افزایش ظرفیت فولاد مبارکه به ۲/۷ میلیون تن، نورد پیوسته سبا به ۶/۱ میلیون تن و فولاد هرمزگان با ظرفیت ۵/۱ میلیون تن تا سال ۱۳۹۵ به ظرفیت ۳/۱۰ میلیون تن درفولاد مبارکه دست یابیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اهم پروژه‌های توسعه شرکت را در سال 92 توسعه مدول B شهید خرازی با ظرفیت 5/1میلیون تن آهن اسفنجی، بهره‌برداری از دو واحد اکسیژن هر کدام با ظرفیت 30,000نرمال متر مکعب، توسعه میز غلطکی ماشین ریخته‌گری شماره 4 و راه‌اندازی واگن برگردان شماره 2 عنوان کرد.
دکتر سبحانی افزود : توسعه نورد گرم ۲ با ظرفیت ۵/۴ میلیون تن و توسعه فولاد هرمزگان از ۵/۱ به ۳ میلیون تن از طرح‌های در حال عقد قرارداد می‌باشد.

وی در خصوص عملکرد مالی شرکت در سال مالی ۹۲ عنوان کرد: سود خالص شرکت در اولین پیش بینی سود سال ۹۲ مبلغ ۲۰,۶۹۷ میلیارد ریال بود که طی عملکرد مالی سه ماهه با تعدیل های مثبت روبه‌رو بود و نهایتا توانست سود خالص خود را به ۳۰,۸۸۷ میلیارد ریال در عملکرد واقعی خود برساند.
همچنین طی سال 92 معاملات سهام شرکت از 4 میلیارد سهم در سال 91 به 6/4 میلیارد سهم افزایش یافت که باعث بهبود رتبه نقد شوندگی سهام شرکت گردید.
ضمن اینکه ارزش بازار سهام شرکت از ۱۱۰هزار میلیارد ریال به ۱۵۵ هزار میلیارد ریال رشد یافت و در بین ۵ شرکت برتر بورس به لحاظ ارزش بازار قرارگرفت. دکتر سبحانی ادامه داد: عملکرد سرمایه‌گذاری‌های انجــام شده در سهــام شــرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال ۹۲ بسیار مطلوب بود به گونه ای که سود نقدی دریافت شده از شرکت های بورسی با رشدی معادل ۱۵۱ درصد به ۳,۵۷۴ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی خاطر نشان کرد: ارزش بازار سبد بورس شرکت رشد قابل ملاحظه‌ای به میزان 214درصد تجربه کرد و 22,878 میلیارد ریال به ارزش آن افزوده شد.
پس از ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره در سال ۹۲، صورت‌های مالی شرکت جهت دوره منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ به اتفاق آرا تصویب شد و درادامه درخصوص تقسیم سود سال مالی ۹۲ تصمیم‌گیری شد و مقرر گردید ۶۶۰ ریال به ازای هر سهم سود نقدی تقسیم شود که این رقم معادل ۷۷ درصد سود خالص شرکت در سال ۹۲ می باشد. براین اساس از کل سود خالص شرکت به میزان ۳۰,۸۸۷ میلیارد ریال مبلغ ۲۳,۷۶۰ میلیارد ریال تقسیم شد.
در این مجمع سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت و روز نامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد جهت درج آگهی های شرکت در سال 93 انتخاب شد.
پس از خاتمه مجمع عمومی عادی، برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با دستور جلسه افزایش سرمایه از ۳۶,۰۰۰ میلیارد ریال به ۵۰,۰۰۰ میلیارد ریال به میزان ۹/۳۸درصد آغاز شد، لیکن نهایتا مجمع فوق‌العاده با تنفس روبه‌رو شد و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص به دو هفته آینده، یکشنبه ۱۲/۵/۹۳ موکول شد.

گزارش عملکرد درخشان فولاد مبارکه اصفهان در مجمع عمومی سالانه شرکت

گزارش عملکرد درخشان فولاد مبارکه اصفهان در مجمع عمومی سالانه شرکت

گزارش عملکرد درخشان فولاد مبارکه اصفهان در مجمع عمومی سالانه شرکت

گزارش عملکرد درخشان فولاد مبارکه اصفهان در مجمع عمومی سالانه شرکت

گزارش عملکرد درخشان فولاد مبارکه اصفهان در مجمع عمومی سالانه شرکت