نابودی رقبای  «گودزیلا»

فیلم «گودزیلا» به کارگردانی گرت ادواردز در هفته اول اکران پرفروش‌ترین فیلم بازار آمریکای شمالی، همین طور بازار بین‌المللی شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم جدید هیولای اتمی ژاپنی در تعطیلات آخر هفته در ۳۹۵۲ سینما در ایالات متحده و کانادا حدود ۲/۹۳ میلیون دلار به دست آورد که دومین فروش افتتاحیه برتر یک فیلم از آغاز سال ۲۰۱۴ تاکنون است.

پروژه ۱۶۰ میلیون دلاری «گودزیلا» در سطح بین‌المللی نیز در هفته اول نمایش در ۶۴ بازار ۱۰۳ میلیون دلار فروخت و با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی خود را در یک هفته به ۲/۱۹۶ میلیون دلار رساند.

«گودزیلا» جمعه در اولین روز اکران در آمریکای شمالی به قدری قوی ظاهر شد که تعدادی از کارشناسان فروش پیش‌بینی کردند فیلم می‌تواند تا پایان یکشنبه در این سطح ۹۸ میلیون دلار بفروشد. در هر حال، فروش افتتاحیه «گودزیلا» بیش از انتظار بود.

۵۸ درصد تماشاگران فیلم در آمریکای شمالی، مردان بودند و در مجموع، ۴۰ درصد تماشاگران زیر ۴۰ سال داشتند. هرچند «گودزیلا» در وب‌سایت سینمااسکور از سوی تماشاگران درجه B+ دریافت کرده، اما تماشاگران جوان‌تر در مجموع به فیلم درجه A داده‌اند.

«گودزیلا»‌ پس از «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» (۹۵ میلیون دلار)، دومین افتتاحیه برتر یک فیلم اکران‌شده در آمریکای شمالی از آغاز سال ۲۰۱۴ تاکنون را به نام خود ثبت کرد. پیش از این، «اسپایدرمن شگفت‌انگیز ۲» با ۶/۹۱ میلیون دلار در رده دوم بود.

موفقیت «گودزیلا» یک پیروزی بزرگ برای شرکت «لجندری پیکچرز» است که ۷۵ درصد هزینه تولید این فیلم را تامین کرده است. شرکت برادران وارنر باقی هزینه را پرداخته است.

«گودزیلا» جدید یک ادای احترام به اولین فیلم‌ها درباره هیولای رادیواکتیوی است که از اواسط دهه ۱۹۵۰ از ژاپن به پرده سینما راه پیدا کردند و می‌کوشد به فیلم‌های ساخته‌شده در استودیو ژاپنی «توهو» وفادار بماند.

برایان کرنستن و ژولیت بینوش در «گودزیلا» نقش زن و شوهری را بازی می‌کنند که مشاور یک نیروگاه هسته‌ای ژاپنی هستند. کن واتانابه، آرون تیلور-جانسن، الیزابت اولسن، سالی هاوکینز و دیوید استراثرن دیگر بازیگران این فیلم

هستند.

این بار گروهی از هیولاهای جهش‌یافته مسوول بسیاری از تخریب‌ها در سان فرانسیسکو و جاهای دیگر هستند. هیولاهای جهش‌یافته که به نظر تعدادشان خیلی هم زیاد است، حاصل کار دانشمندان ژاپنی هستند، هیولاهایی که از قفس رها شده‌اند. در همان حال که دنیا در حال نابودی است، به نظر می‌رسد تنها راه نجات زمین، «گوجیرا» یا همان گودزیلا است.

«گودزیلا» ۱۶ سال پس از آنکه شرکت سونی به شکلی ناموفق سعی کرد با فیلمی به همین نام یک مجموعه سینمایی جدید به راه بیندازد، روانه سینماها شده است. آن فیلم به کارگردانی رولند امریش و با بازی متیو برودریک ساخته شد. با موفقیت تجاری «گودزیلا» جدید به نظر می‌رسد اکنون این اتفاق افتاده است.

«گودزیلا» را گرت ادواردز فیلمساز بریتانیایی کارگردانی کرده که بیش از همه برای فیلم مستقل «اهریمنان» (۲۰۱۰) شهرت دارد.

«گودزیلا»‌ در سطح بین‌المللی با ۴/۱۰ میلیون دلار بیشترین فروش را در بریتانیا داشت و در روسیه (۱/۹ میلیون دلار)، مکزیک (۹/۸ میلیون دلار)، استرالیا (۶/۶ میلیون دلار) و فرانسه (۸/۴ میلیون دلار) هم موفق ظاهر شد. «دست میلیون دلاری» تولید شرکت دیزنی، دیگر فیلمی بود که از این هفته به طور گسترده در آمریکای شمالی روی پرده رفت. جان هام در این فیلم نقش یک واسطه نقل و انتقالات را بازی می‌کند که برای پیدا کردن چند بازیکن بیسبال به هند سفر می‌کند.

«دست میلیون دلاری» که با بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده، با رقم نه چندان قابل توجه ۵/۱۰ میلیون دلار پس از «گودزیلا»، «همسایه‌ها» و «اسپایدرمن شگفت‌انگیز ۲» در رده چهارم قرار گرفت. «اسپایدرمن شگفت‌انگیز ۲» شرکت سونی هم با حدود ۵۴ درصد کاهش، در هفته سوم نمایش تقریبا ۸/۱۶میلیون دلار فروخت. فروش داخلی فیلم ۱/۱۷۲ میلیون دلار و فروش جهانی آن ۱/۶۳۳ میلیون دلار شده است.