پیام مدیر‌عامل شرکت شیمیایی پارس پامچال به‌ علت داشتن نامی با اعتبار در صنعت رنگ‌های دریایی و صنعتی و با به کارگیری از متخصصان مجرب و دانش محور و با به روز کردن اطلاعات و تجهیزات و با توجه به قدمت 44 ساله و با داشتن برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت در حوزه‌های فنی، بازرگانی و اقتصادی توانسته است حجم بزرگی از فروش در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان، فولاد، کشتی سازی و غیره ...را به دست آورد و باعث جلوگیری از واردات در حوزه‌های یاد شده در کشور شود.
ازجمله عوامل رشد و توسعه شرکت، مشاوران قوی به همراه برنامه ریزی دقیق و همچنین بررسی برنامه های انجام شده با برنامه کلان شرکت است.
تحریم ها بسیار هوشمند شده و در یک بازه زمانی نامحدود به آرامی فشار را بر صنایع، به خصوص صنایع تکمیلی وارد کرده، هیات مدیره پارس پامچال به دلیل پیش‌بینی‌های به موقع و زودتر از موعد و شناخت کافی از جریان های تحریم توانسته سرعت تحریم و فشار فزاینده را کم کند، ولی موفق به حذف و فشار نیاوردن بر سیستم نشده است. البته با تمام قوا در حال بررسی و راه های کم کردن فشار هستیم که یکی از آنها صادرات است.
شرکت شیمیایی پارس پامچال دارای یک برنامه بلند مدت 15 ساله تدوین شده تا سال 1404 و دارای 3 برنامه میان مدت 5 ساله و 15 برنامه کوتاه مدت یک ساله می‌باشد و تمام برنامه‌ها از طریق واحد برنامه‌ریزی استراتژیک به کلیه واحدها ابلاغ شده و به شدت تحت نظارت و کنترل می‌باشد. برنامه‌ریزی جهت سال 1392 تولید 7500تن انواع رزین و 7500 تن انواع رنگ های صنعتی و دریایی می‌باشد (معادل 15000 تن) که به نظر می‌رسد رتبه اول را داشته باشیم و تا پایان سال 1402 به میزان 50000 تن خواهد رسید که عضو یکصد شرکت بزرگ تولیدکننده رنگ و رزین در دنیا خواهیم بود.

تاریخچه فعالیت شرکت
شرکت در تاریخ ۲۹/۰۲/۱۳۴۸ تحت شماره ۱۳۱۶۴ به نام شرکت سهامی خاص شیمیایی پارس به ثبت رسیده است. طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۰۶/۰۶/۱۳۵۵ نوع شرکت به سهامی عام و براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۰۵/۰۴/۱۳۵۶ نام شرکت به شرکت سهامی عام شیمیایی پارس سادولین و بالاخره به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۲/۱۱/۱۳۶۲ نام شرکت به شرکت سهامی عام شیمیایی پارس پامچال تغییر یافته و در سال ۱۳۵۶ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه‌های تولید رنگ و رزین آن در شهر صنعتی البرز قزوین است.

فعالیت اصلی شرکت
الف: تهیه، تولید و ساخت رنگ و رزین‌های صنعتی و مواد جوهری.
ب: واردات هر نوع ماشین‌آلات و تجهیزات و لوازم و نیز ورود اجناس و مواد اولیه آن برای مصارف تولیدی یا فروش.
ج: صادرات رنگ و رزین و مواد جوهری و انجام معاملات مربوط به آنها.
د: تاسیس و ایجاد کارگاه و هر نوع ساختمان که برای عملیات فوق‌الذکر لازم باشد.
فعالیت اصلی شرکت در سال مالی مورد گزارش تولید، فروش و صادرات انواع رنگ و رزین می باشد. به موجب پروانه بهره‌برداری شماره 300810 مورخ 1/6/1350 که توسط وزارت صنایع صادر شده بهره برداری از کارخانه شرکت با ظرفیت 16.500 تن رنگ و 20.000 تن رزین از سال 1350 آغاز شده است.

سرمایه و ترکیب سهامداران
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ۲۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۲۰.۰۰۰ سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱.۰۰۰ ریال) بوده که طی چند مرحله به مبلغ ۲۴.۵۰۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۲۴.۵۰۰.۰۰۰ سهم به ارزش اسمی هر سهم ۱.۰۰۰ ریال) در پایان سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۱ افزایش یافته است.
شرکت در سال ۱۳۹۱ اقدام به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران از مبلغ ۲۴.۵۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۳۰.۰۰۰ میلیون ریال معادل ۵.۵۰۰ میلیون ریال کرده است. در تاریخ تهیه این گزارش افزایش سرمایه در مرحله فروش حق تقدم استفاده نشده می‌باشد.

جایگاه شرکت در صنعت
شرکت در صنعت محصولات شیمیایی فعالیت می‌کند. شرکت در بین شرکت‌های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ ۵۷۰.۹۳۴ میلیون ریال در وضعیت مناسبی قرار دارد. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت به شرح زیر است:

برنامه‌های آینده شرکت
معرفی محصولات جدید
شرکت شیمیایی پارس پامچال با تکیه بر اصل رقابت‌پذیری در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و تامین نیازهای بازار توجه ویژه‌ای به ارتقا و توسعه محصولات خود از جمله تولیدات رنگ، رزین و محصولات مرتبط با آن داشته است. دفتر توسعه محصول این شرکت، با توجه به نیازهای موجود، محصولات موردنظر را شناسایی کرده و بررسی‌های علمی و فنی لازم را جهت تولید این مواد انجام می‌دهد. این بخش همچنین از طریق تعامل با آزمایشگاه‌های رنگ و رزین محصولات موردنظر را طراحی و تولید کرده و فعالیت‌های منسجم و پیوسته‌ای در جهت بهبود خواص و کارآیی آنها ارائه می‌دهد. انواع مختلف هاردنرهای پلی‌آمیدوآمین برای پخت رزین اپوکسی که بر مبنای محصولات شناخته شده طراحی و ساخته شده‌‌اند، از جمله محصولات جدید این شرکت هستند. این هاردنرها به واسطه قابلیت پخت در دمای محیط، انعطاف‌پذیری و چقرمگی مناسب و سمیت کم در پخت پوشش‌های اپوکسی بسیار مورد توجه می‌باشند. خشک‌کن‌های مورد استفاده در پوشش‌های الکیدی نمونه دیگری در زمینه محصولات جدید است. از دیگر محصولاتی که در بخش تحقیق و توسعه شرکت طراحی شده است، می‌توان به رزین اپوکسی اصلاح شده اشاره کرد. این رزین با خواصی مانند انعطاف‌پذیری بالاتر، چسبندگی بهتر، چغرمگی بالاتر نسبت به رزین‌های اپوکسی متداول و همچنین قابلیت بازپوشانی نامحدود می‌تواند به عنوان جایگزینی برای رزین‌های اپوکسی در نظر گرفته شود.

اهم اقدامات انجام شده طی سال مالی
میزان تولید محصولات
طبق برنامه چندساله‌ای که مدیران شرکت تدوین نموده‌اند با ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب، خرید ماشین‌آلات جدید، تعمیرات اساسی ماشین‌آلات قدیمی، تقویت ارتباط با انجمن‌های حرفه‌ای بین‌المللی رنگ، عقد قراردادهای علمی و فنی با پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها و اشخاص، جذب نیروهای متخصص و آموزش پرسنل شرایطی را فراهم نمودند تا امروز پارس پامچال قادر به تولید انواع محصولات رنگ و رزین مطابق استانداردهای بین‌المللی و با بالاترین کیفیت در مقیاس بالا شود.در سال 1391 جمعا مقدار 10.728 تن محصول تولید گردیده است که از این میزان 5082 تن سهم تولید رنگ و 5646 تن سهم تولید رزین می‌باشد.

کیفیت و نوع‌آوری:
در جهت افزایش کیفیت محصولات تعداد ۴۱۸ پروژه تحقیقاتی در آزمایشگاه رنگ و رزین طراحی شد که از این تعداد ۴۱۴ پروژه به اتمام رسیده و ۴ پروژه در حال پیگیری است. این در حالی است که تعداد پروژه‌های سال قبل ۲۶۴ مورد بوده‌است.

واحد کنترل کیفی
در سال 91 حدود 4950 بچ تولیدی مورد آزمون قرار گرفته که تعداد 4812 بچ جهت فروش و تعداد 138 بچ جهت مصرف داخلی (محصول میانی) بوده است. همچنین تعداد کل آزمایش‌های انجام شده در این واحد حدود 74250 تست می‌باشد، مضاف بر آنکه تعداد 161 نمونه مواد اولیه و 808 محموله را مورد آزمون قرار داده است.

تامین مواد اولیه
میزان خرید مواد اولیه طی سال ۱۳۹۱ مبلغ ۴۷۹.۷۰۶ میلیون ریال بوده که از این میزان ۴۲۳.۷۵۰ میلیون ریال از منابع داخلی و ۵۵.۹۵۶ میلیون ریال از منابع خارجی تامین گردیده که خرید ریالی فوق نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

اهم برنامه‌های آتی
۱- توسعه فروش شرکت و حضور در عرصه بازارهای خارجی به‌خصوص در تولید و فروش انواع محصولات رزین.
۲- تامین منابع موردنیاز شرکت برای افزایش سطح تولیدات.
۳- انجام برنامه مطالعاتی ویژه برای جایگزین کردن مواد اولیه مناسب با مواد گران‌قیمت بدون آنکه به کیفیت محصولات لطمه‌ای وارد شود.
۴- طراحی و تعیین فعالیت‌های مناسب جهت اطلاع‌رسانی بهتر و به موقع به ذی‌نفعان و علاقه‌مندان.
۵- توسعه و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات شرکت متناسب با افزایش تولید و فروش شرکت‌.
۶- افزایش سطح آگاهی پرسنل شرکت از طریق ارتباط با مجامع علمی، سمینارها و همایش‌ها.
۷- کنترل هزینه‌ها و استفاده بهینه از دارایی‌های شرکت.