گروه مسکن- پل ارتباطی بزرگراه شیخ‌فضل‌ا... و آیت‌ا...‌حکیم موسوم به FG، تقاطع غیر‌مسطح هجرت و مسیر انحرافی ادامه بزرگراه همت به سمت آزاد‌ راه تهران- شمال تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد. سید مسعود‌نصر‌آزادانی، مدیر عامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: پل FG تا نیمه شعبان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی کار احداث این پل که به دلیل وجود معارضان ملکی در منطقه چهار سال به طول انجامید و با هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد تومان به پایان رسید‌ ۱۷ شهریور ماه افتتاح می‌شود.

با را‌ه‌اندازی این پل بار ترافیکی بزرگراه شیخ‌فضل‌ا...‌ به شرق بزرگراه حکیم منتقل خواهد شد.

محدوده پل FG از جنوب خیابان لالی آغاز و به بزرگراه شیخ‌فضل‌ا...‌ منتهی می‌شود.

نصر‌آزادانی در ادامه همچنین از بهره‌برداری از تقاطع غیر مسطح هجرت در جنوب شرقی تهران خبر داد.

وی گفت: با بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح هجرت ترافیک بزرگراه هجرت و خیابان‌های منتهی به میدان تختی مثل بلوار هجرت، خیابان شهید فهمیده و خیابان ۲۰‌متری افسریه روان‌تر می‌شود.

کار عمرانی این پروژه که هزینه تمام شده آن ۵/۴‌میلیارد تومان برآورد شده است به دلیل وجود معارضان تاسیساتی همچون لوله آب و گاز از یکسو و وجود پادگان‌های مختلف از جمله پادگان ۰۱‌ ارتش از سوی دیگر به تعویق افتاده بود.

همچنین مدیر نظارت ابنیه سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران نیز از گشایش ادامه بزرگراه همت حد فاصل دهکده المپیک و دانشگاه علوم انتظامی به سمت آزادراه تهران- شمال بعد از گذشت سه سال در ماه جاری خبر داد.

سیامک عطایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص مسدود بودن این بزرگراه گفت: به دلیل ساخت بزرگراه تهران- شمال این قسمت از اتوبان، به مدت سه سال مسدود بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران هفته سوم شهریور ماه این قسمت از اتوبان را به صورت انحرافی باز خواهد کرد.

به گفته وی با گشایش این مسیر شهروندان شمال شهر به راحتی می‌توانند وارد اتوبان تهران- کرج شوند که به دنبال آن ترافیک غرب تهران نیز کاهش خواهد یافت.

به اعتقاد سیدمسعود نصرآزادانی، مدیر عامل سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران اجرای طرح‌های عمرانی در پایتخت تا سه سال آینده باعث روان‌شدن ترافیک تهران می‌شود.