طرح توسعه میدان نفتی پرنج آغاز می‌شود

اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آغاز توسعه میدان نفتی پرنج در سال‌جاری خبر داد. حسن شکراله زاده بهبهانی گفت: محاسبات اولیه با اطلاعات فعلی نشان می‌دهد که این میدان دارای یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون بشکه نفت درجا و ۴۳۱میلیون بشکه نفت قابل برداشت است.

وی افزود: وجود نفت در این میدان با حفاری یک حلقه چاه اکتشافی توسط مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت که در فروردین ماه گذشته در عمق ۳هزار و ۵۰ متری صورت گرفت، قطعی شد.

شکراله زاده گفت: ظرفیت تولید اولیه این حلقه چاه ۳هزار و ۱۰ بشکه در روز است که قابلیت افزایش نیز دارد.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: با توجه به اینکه این میدان در نزدیکی میدان نفتی کرنج قرار دارد و تاسیسات بهره‌برداری این میدان ظرفیت مازاد فرآورش ۴۰هزار بشکه در روز را دارد برای توسعه میدان پرنج نیاز به هزینه‌های سنگین برای ساخت تاسیسات فرآورشی جدید نیست.

وی با بیان اینکه اطلاعات این میدان و همچنین طرح توسعه آن کمتر از ۲۰ روز است که به مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شده تاکید کرد: برنامه زمانبندی تولید از این میدان در دست طراحی است اما پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از یک حلقه چاه اکتشافی گفته شده حداکثر تا چند ماه آینده عملی شود و شروع حفاری چاه‌های توسعه‌ای نیز تا پایان امسال عملیاتی شود.

شکراله‌زاده افزود: با جمع‌آوری اطلاعات دینامیکی و انجام مطالعات کارشناسی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته ازدیاد برداشت برای دستیبابی به حداکثر ضریب بازیافت در برنامه توسعه جامع این میدان مدنظر قرار خواهد گرفت.میدان نفتی پرنج در نزدیکی میدان‌های نفتی پارسی و کرنج در استان خوزستان در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری واقع شده است.