مریم عسگری
بازار گوشی تلفن همراه نیز مانند کالاهای حوزه کامپیوتر و دیجیتال این روزها شاهد افزایش تقاضا برای مدل‌های ارزان قیمت است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، طی ماه‌های قبل پیش‌بینی می‌شد که گوشی‌های ارزان قیمت در بازار مورد توجه قرار گیرند. به همین علت اکثر تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه نظیر نوکیا، سونی‌اریکسون و... عرضه گوشی‌های ارزان قیمت جدید را در دستور کار خود قرار دادند.به همین دلیل طی یکی دوماه اخیر شاهد افزایش عرضه و در پی آن افزایش تقاضا برای گوشی‌های جدید با قیمتی حدود 100 هزار تومان در بازار هستیم.
برخی از فعالان بازار نیز از افزایش تقاضا برای گوشی‌هایی با قیمت کمتر از ۱۵۰ هزار تومان در بازار خبر می‌دهند.در این گزارش ما برخی از مدل‌های جدید و پرفروش در بازار را معرفی می‌کنیم.
نوکیا
اگر قصد خرید یک گوشی جدید از خانواده نوکیا را دارید می‌توانید در رده گوشی‌های میان قیمت به سراغ مدل‌های تازه وارد C۳-۰۱ و C۶ بروید که به ترتیب با قیمتی حدود ۲۳۸ هزار تومان و ۲۹۹۵ هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند. مدلC۷ نیز که به تازگی میهمان بازار داخلی شده است از تازه واردهای گران قیمت نوکیا است که با قیمتی حدود ۴۳۰ تا ۴۵۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
N8 نیز که قیمتی حدود 630 تا 650 هزار تومان دارد عنوان تازه وارد را یدک می‌کشد.
فعالان بازار می‌گویند، با وجود عرضه مدل‌های جدید گوشی تلفن همراه طی ماه‌های اخیر، میزان تقاضا برای این گوشی‌ها در حد ناچیزی است و در مقابل گوشی‌های ارزان قیمت با میانگین قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در بازار مورد استقبال قرار می‌گیرند.مدل‌های C۱ و ۲۷۰۰ از جمله پرفروش‌ترین گوشی‌های ارزان قیمت برند نوکیا هستند که با بهای فروش۳۸ و ۱۰۰ هزار تومانی مورد تقاضای بیشتر مشتریان این برند در بازار قرار می‌گیرند.گوشی ۶۳۰۳ کلاسیک نوکیا که به بهای ۱۴۵هزار تومان به فروش رسید نیز در لیست پرفروش‌ترین‌های این برند جای گرفت.مدل ۵۲۵۰نیز از گوشی‌های پرفروش نوکیا طی ماه اخیر بوده است. این گوشی که قابلیت پشتیبانی مرورگر از فلش را دارد با قیمت ۱۵۲ هزار تومان به فروش می‌رسد و فروش خوبی هم دارد.گوشی‌های X۳ و C۵ نوکیا نیز که با بهای زیر ۱۵۵ و ۱۷۸ هزار تومانی در بازار عرضه شده‌اند با امکانات مناسب توانستند تقاضای بالایی از مشتریان را در روزهای پایانی سال به خود اختصاص دهند.
سامسونگ
سامسونگ به غیر از گالکسی‌هایش که قیمتی حدود ۷۱۵ تا ۸۰۰ هزار تومان دارند یک مدل گوشی جدید طی مدت اخیر وارد بازار کرده است.
این گوشی که S5830 WAVEII نام دارد به یک صفحه نمایش 7/3 اینچ مجهز است و با قیمتی حدود 495 تا 500 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.با توجه به قیمت بالای این گوشی، میزان تقاضا برای آن در حد چندان مطلوبی نیست در مقابل مدل‌های دو مدل Star و Corby سامسونگ با بهای فروش زیر 150 هزار تومانی بیشترین میزان فروش در هفته گذشته بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داد.گوشی STAR سامسونگ که به بهای 134 هزار تومانی در اختیار مشتریان قرار گرفت از امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی سه اینچی TFT ، ارتقای حافظه داخلی تا 16 گیگابایت، دوربین عکاسی و فیلمبرداری 15/3 مگاپیکسلی بهره می‌برد.گوشی C3300K Champ سامسونگ یکی دیگر از پرفروش‌ترین‌های این برند کره‌ای در هفته گذشته بود که توانست با بهای 92 هزار تومانی در لیست پرفروش‌ترین‌ها گیرد.از سایر گوشی‌های پرفروش این برند می‌توان به S5253 ، S5620 ، S5560، S5510 و I5503 اشاره کرد که با قیمت 295 ، 169 ، 170 ، 160 و 215 هزار تومانی در بازار عرضه شدند، اشاره کرد.
سونی‌اریکسون
سونی‌اریکسون نیز مانند نوکیا به عرضه گوشی‌های جدید ارزان قیمت مبادرت ورزیده است.
از گوشی‌های جدید ارزان قیمت این خانواده می‌توان به مدل‌های cendar و SPIRO اشاره کرد که گوشی‌های کم‌حجم و کوچکی هستند و با قیمت ۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسند.مدل XPERIA X۸ نیز از گوشی‌های تازه وارد این برند است که قیمت بالایی دارد. این گوشی با قیمت ۲۳۵ هزار تومان به بازار عرضه شده است.فروشندگان همچنین مدل VIVAZ را به عنوان خوش فروش‌ترین‌های این برند در بازار امروز تلفن همراه معرفی کردند. قیمت و امکانات مناسب این مدل‌ باعث شده بیشتر مشتریان تمایل به خرید گوشی‌های فوق داشته باشند. گوشی VIVAZ که به بهای ۲۸۵ هزار تومان به فروش می‌رسد توانسته از فروش بالایی در بازار تلفن همراه برخوردار شود.
C901، Zylo و X10 mini pro از دیگر مدل‌های خوش فروش سونی‌اریکسون به شمار می‌آید که با قیمت 200، 153 و 255 هزار تومانی در بازار به فروش می‌رسد.همچنین مدل X10 mini pro سونی اریکسون که با قیمت 267 هزار تومان به فروش رسید، مورد تقاضای بیشتر مشتریان این برند قرار گرفت.
ال‌جی
ال‌جی نیز دو مدل گوشی ارزان قیمت جدید به بازار عرضه کرده است. این گوشی‌ها که COOKIE T300 و T310 نام دارند با قیمتی حدود 110 تا 125 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.همچنین مدل‌های GD880 MINI و GT 540 OPTIMUS از گوشی‌های جدید این برند هستند که به ترتیب با قیمت 360 هزار تومان و 300 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.از میان گوشی‌های پرفروش این بازار نیز می‌توان به مدل‌های KP500 و p500 ال‌جی اشاره کرد.گوشی‌های KP500 و p500 ال جی با گارانتی رسمی به بهای 120 و 355 هزار تومان به فروش می‌رسند.GW305، GX200 و GW300 از دیگر گوشی‌های ال‌جی است که با قیمت فروش 105 ، 120 و 130 هزار تومانی در لیست پرفروش‌ترین‌های این برند جای گرفته است.فروشندگان گوشی‌های ال‌جی همچنین سه مدل GU230، GD350 ، KP105 این برند را به عنوان پرفروش‌ترین‌های هفته گذشته بازار تلفن همراه معرفی کردند.
اچ تی سی
مدل‌های DESIRE HD ،DESIRE Z،HD7 ،TROPHY و MOZART از گوشی‌های تازه وارد HTC در بازار هستند. گوشی Legend این برند نیز که یکی از جدیدترین‌های اچ تی سی به شمار ‌آمد با بهای510 هزار تومانی مورد تقاضای بیشتر مشتریان قرار گرفت و از فروش بالایی برخوردار شد.گوشی HD2 نیز که به بهای 560 هزار تومان به فروش رسید از پرفروش‌های بازار این برند است. این گوشی دارای امکاناتی نظیر صفحه نمایش tft لمسی با قابلیت نمایش ۶۵ هزار رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی، ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت میکرو SD و سیستم‌عامل ویندوز موبایل ۵/۶ است.گوشی HD MINI اچ تی سی نیز که با قیمت 425هزار تومان به بازار عرضه شده است، در لیست پرفروش‌ترین‌های این برند جای گرفت.
موتورولا
اگر قصد خرید گوشی‌های جدید موتورولا را دارید می‌توانید به سراغ مدل‌های BACKFLIP که با قیمت 580 هزار تومان و مدل FLIP OUT که با قیمت 450 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند بروید.همچنین مدل QUENCH از گوشی‌های تازه وارد و پرفروش این برند است که قیمتی حدود 400 هزار تومان دارد.مدل CHARM نیز از گوشی‌های پرفروش و تازه وارد این برند است که با قیمت 339 هزار تومان به بازار عرضه شده است.مدل‌های A45 و ZN300 نیز از گوشی‌های پرفروش این برند در بازار داخلی معرفی شده‌اند که به ترتیب با قیمت 245 هزار تومان و 259 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.