انتصاب محسنی اژه‌ای به عنوان سخنگوی قوه‌قضائیه

سرانجام پس از مدت‌ها رییس قوه‌قضائیه طی حکمی سخنگوی این قوه را برگزید و غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور به عنوان سخنگوی قوه‌قضائیه منصوب شد. به گزارش روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه‌قضائیه در حالی غلامحسین محسنی اژه‌ای را به عنوان سخنگوی این قوه منصوب کرد که نزدیک به ۳۹۵ روز این قوه بدون سخنگو به کار خود ادامه داده و بعد از علیرضا جمشیدی قوه‌قضائیه سخنگویی به خود ندیده بود.

گفتنی است غلامحسین محسنی اژه‌ای مسوول دادسرای امور اقتصادی تهران در سال‌های ۶۹-۶۸ بود و همچنین به مدت دو سال دادستان ویژه روحانیت تهران بود و از سال ۷۷ تا ۸۴ دادستان کل ویژه روحانیت کشور بود، ضمن اینکه مسوولیت مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت را نیز بر عهده داشت. اژه‌ای در همین حال در شعب دادسرا و دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر استان تهران و دیوان‌عالی کشور و هیات نظارت بر مطبوعات حضور و فعالیت داشت.

اژه‌ای که در دولت نهم سمت وزیر اطلاعات را بر عهده داشت، در فاصله ۸ روز تا پایان دوره نهم ریاست‌جمهوری از سمت وزارت کنار رفت و پس از چندی در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۸۸ از طرف صادق لاریجانی به عنوان دادستان کل کشور منصوب شد.