گزارش ناجا از طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش

عکس: ایسنا، آرشیوی

۷۷ نفر از اراذل و اوباش معروف تهران دستگیر شدند

سردار ساجدی‌نیا: اراذل و اوباش در تهران یک هفته مهلت دارند خود را معرفی کنند دنیای اقتصاد- با اجرای دومین مرحله از طرح نیروی انتظامی برای جمع‌آوری اراذل و اوباش ۷۷ نفر از این افراد در پایتخت بازداشت شدند. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ سه‌شنبه شب گذشته در ابتدای شروع دومین شب عملیات ضربتی یگان امداد نیروی انتظامی؛ به اوباش تهران یک هفته فرصت داد تا با معرفی خود، در امان نیروی انتظامی باشند.

سردار ساجدی‌نیا افزود: ‌عملیات ضربتی نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در سطح تهران در مناطقی که از قبل شناسایی شده‌اند، انجام می‌گیرد و مجرمین، اراذل و اوباش با اقتدار نیروی انتظامی روبه‌رو هستند.

وی گفت:‌ این افراد با هماهنگی مجموعه قضایی پس از برخورد با آنها به پلیس قضایی سپرده می‌شوند و با این حرکت پلیس خواسته مردم که مبارزه و دستگیری با اوباش و اراذل است، برآورده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، مبارزه و دستگیری اراذل و اوباش را که توسط این نیرو انجام می‌گیرد نه‌تنها در تهران، بلکه در سایر شهرهای ایران نیز انجام‌پذیر دانست.

وی گفت:‌ اگر مجرمانی که اظهار پشیمانی کرده و توبه کنند و در محاکم قضایی پرونده نداشته باشند حتی از سوی نیروی انتظامی کمک هم به آنها خواهد شد تا به جامعه بازگردند.

سه‌شنبه شب با فرمان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، ۴۰گروه از نیروی یگان امداد این نیرو به سوی مناطق از پیش تعیین شده و خانه‌هایی که از قبل شناسایی شده بودند؛ حرکت کردند.

به گزارش ایرنا از محل عملیات یگان امداد ناجا؛ این عملیات براساس اطلاعات مردمی و شناسایی منازل افراد شرور از ساعت ۲۲ سه‌شنبه شروع شد.

در یکی از این عملیات که در منطقه یافت آباد در محله تولید دارو در جنوب تهران انجام شد با دستگیری چهار فرد شرور در ساعت یک بامداد چهارشنبه خاتمه یافت.

همچنین گروه ضربت یگان امداد ناجا افراد دستگیری شده را به کلانتری یافت آباد تحویل داد. رییس پایگاه پنجم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ گفت:‌ افراد شرور دستگیر شده صبح چهارشنبه (دیروز) به دادسرا فرستاده می‌شوند تا قاضی به اعمال خلاف آنها رسیدگی کند.

گزارش فرمانده انتظامی تهران

همچنین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در مرحله دوم طرح امنیت اجتماعی که سه‌شنبه شب گذشته در سطح تهران بزرگ اجرا شد، ۷۷ نفر از اراذل و اوباش معروف تهران دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار «حسین ساجدی‌نیا» دیروز در جمع خبرنگاران افزود: ‌اراذل و اوباش و افراد شرور ظرف یک هفته فرصت دارند توسط افراد معتمد محله و پایگاه‌های بسیج ضمانت شوند.

وی اضافه کرد: چنانچه این افراد مشکل خاصی از نظر قضایی نداشته باشند، مورد برخورد پلیس قرار نمی‌گیرند و تنها شناسنامه‌ای برایشان در نیروی انتظامی تشکیل خواهد شد.

ساجدی‌نیا تصریح کرد: در صورتی که این اراذل و اوباش ظرف یک هفته آینده خود را معرفی نکنند، با برخورد سخت پلیس مواجه خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه مردم می‌توانند هر گونه اطلاعات خود را در این زمینه به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند، گفت: تعداد دیگری از این افراد طی شب‌های آینده دستگیر خواهند شد. وی تاکید کرد: این طرح تا حصول رضایت کامل مردم در سطح تهران بزرگ ادامه خواهد داشت.

ساجدی‌نیا همچنین از اجرای دو طرح دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در زمان مناسب در این باره اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس حفظ حقوق شهروندی مورد تاکید است.

وی درباره طرح پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: هفت محور برای مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته‌ شده است که

تاکنون طرح جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر به اجرا درآمده است.

ساجدی‌نیا اضافه کرد: مرحله دوم این طرح، به جمع‌آوری معتادان از سطح شهر اختصاص دارد که تا پایان سال‌جاری اجرا خواهد شد.