XOFFICE یک دستگاه صحافی رومیزی

بازار دیجیتال- عرضه کالاهای جدید به بازار داخلی‌، چه در شرایطی که بازار پررونق و پویاست و چه در اوضاع احوالی که رکود دامن گیر بازار باشد جالب و هیجان انگیز است. حال اگر این کالا برای اولین بار وارد کشور شده باشد و مصرف کنندگان آشنایی چندانی با چند و چون عملکرد آن نداشته باشند‌، بازار (حتی همین بازار راکدی که ماه‌ها است جان فعالان بازار را به لب رسانده) عکس العمل بهتری نسبت به عرضه این کالا نشان می‌دهد. از سوی دیگر، نیاز جامعه جوان ایرانی به استفاده از فن‌آوری‌های جدید و پرسرعت باعث شده تا فعالان این عرصه در بروزرسانی هرچه بیشتر بازار این نوع محصولات در ایران تلاش نمایند. این بار نیز شرکت گروه مشاوران و طراحان باهر‌، به عنوان نماینده انحصاری محصولات XOffice® در بازار ایران، محصول جدیدی را تحت این برند وارد بازار کرده است که اگرچه این کالا چند سالی می‌شود در بازارهای جهانی عرضه و مورد استقبال قرار گرفته است، اما در ایران سابقه چندانی ندارد.

این دستگاه جالب یک ماشین صحافی حرارتی رومیزی است که ظرف مدت کوتاهی می‌تواند اوراق مورد نیاز کاربران را صحافی کند.

برای آشنایی بیشتر با این کالا گفت‌وگویی با سید محمد حسین یاسینی - مدیر عامل‌، مهندس سید‌حمید یاسینی - مدیر فروش و امور نمایندگی‌ها و امیر حسین شریعتمداری - مدیر بازاریابی و ارتباطات گروه مشاوران و طراحان باهر داشتیم که در متن زیر می‌خوانید.

برای شروع، کمی درباره گروه باهر و سابقه فعالیت آن توضیح دهید. سید محمد حسین یاسینی: گروه باهر به عنوان نماینده انحصاری شرکت‌های HORAUF® و RISSEN® آلمان‌، TAPEMATIC® ایتالیا و XOffice® انگلستان حدود چهار سال است که فعالیت خود را آغاز کرده که در حال حاضر در خصوص محصولات XOffice® عمده فعالیت خود را روی معرفی و ارائه دستگاه صحافی حرارتی رومیزی XOffice® متمرکز کرده‌است‌ و قصد دارد در ماه‌های آینده سایر محصولات این برند را به بازار عرضه نماید.

درباره دستگاه صحافی حرارتی XOffice® و عملکرد آن توضیح دهید.

سید محمد حسین یاسینی: دستگاه صحافی حرارتی XOffice® یک دستگاه رومیزی کم‌حجم‌، سریع و کم‌هزینه است که به علت اینکه مواد مصرفی چندانی ندارد، نیازمند سرویس کردن‌های هرچند وقت یکبار نیست.

ضمن اینکه این دستگاه با عملکرد سریعی که دارد تا حد زیادی باعث صرفه جویی در وقت کاربران می‌شود.

نکته قابل توجه در مورد کاربرد این کالا این است که سهولت استفاده از این دستگاه باعث شده نیاز به کاربر حرفه‌ای و آموزش‌های حین خرید نباشد و کاربر با استفاده از سی دی آموزشی داخل پکیج می‌تواند به راحتی استفاده از آن را فرا گیرد، اما برای کاربرانی که تمایل دارند از نزدیک با نحوه کار این دستگاه آشنا شوند، این امکان وجود دارد که قبل از خرید با نحوه کار دستگاه صحافی حرارتی از نزدیک آشنا شوند.

شیوه کار این دستگاه نیز به این صورت است که ابتدا دستگاه را با فشردن کلید ON روشن می‌کنیم و پس از ۲ دقیقه چراغ Ready دستگاه روشن می‌شود‌، اوراق مورد نظر را که می‌تواند بین ۱ تا ۲۴۰ برگ باشد، داخل جلد گذاشته و داخل دستگاه می‌گذاریم و پس از آن کلید Counter را می‌زنیم‌. سپس بعد از ۸۰ ثانیه صحافی انجام گردیده و بعد از خنک شدن جلد صحافی شده قابل استفاده می‌باشد. (قابل ذکر است مدت زمان ۲ دقیقه یاد شده تنها برای آماده سازی اولیه دستگاه است.)

این کل عملیاتی است که دستگاه صحافی XOffice® که با مدل XB-۲۴۰ وارد بازار داخلی شده، ظرف مدتی بین یک تا دو دقیقه انجام می‌دهد.

کمی هم در مورد جلدهای این دستگاه توضیح دهید. این جلدها در چه سایز و چه مدل‌هایی موجودند؟

مهندس سیدحمید یاسینی: در حال حاضر جلدهای مخصوص دستگاه صحافی حرارتی XOffice® که با نام (SOFT COVER) آنها را می‌شناسیم‌، در ۱۳ سایز و چهار رنگ در بازار داخلی عرضه شده است.

عطف این جلدها آغشته به چسب می‌باشد‌، زمانی که اوراق را در داخل جلد قرار داده و آنها را در داخل دستگاه قرار می‌دهیم‌، حرارت دستگاه باعث ذوب شدن چسب شده و چسبندگی بین عطف و اوراق به این واسطه ایجاد می‌گردد‌.

سایز این جلدها نیز از یک تا ۲۴ میلیمتر است و هر یک میلیمتر قابلیت صحافی یک تا ده برگ را دارد.به عبارتی جلد ۲۴ میلی متری این دستگاه قابلیت صحافی ۲۴۰ برگ یا ۴۸۰ صفحه را دارا می‌باشد.

در مورد رنگ‌ها نیز باید بگوییم فعلا این جلدها در چهار رنگ مشکی‌، قرمز‌، سفیدو سرمه‌ای وارد بازار شده‌اند، ولی قصد داریم در آینده با توجه به نیاز مصرف کنندگان رنگ و سایزها و حتی طرح و مدل‌ها را افزایش دهیم.

مزایا و احتمالا ایراداتی که به این دستگاه وارد است، شامل چه نکاتی است؟

مهندس سیدحمید یاسینی: صرفه‌جویی در زمان‌، سهولت استفاده و عدم نیاز به کاربر حرفه‌ای‌، استحکام جلدهای صحافی شده‌، حجم و وزن کم‌، مصرف کم از انرژی برق (۱.۳ آمپر) و... از ویژگی‌های مهم این دستگاه است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه این است که به حفظ اطلاعات شرکت‌ها و مراکز گوناگون نزد خودشان کمک بسزایی می‌کند.

همچنین صحافی همزمان چند جلد نیز به کمک این دستگاه امکان پذیر است.

در مورد معایب دستگاه نیز خوشبختانه تاکنون گزارشی از بروز اشکال و ایراد در روند کار دستگاه ارائه نشده است.

بیشترین متقاضیان این دستگاه‌ها تاکنون کاربران شخصی بوده اند یا شرکت‌ها و ادارات؟

امیر حسین شریعتمداری: این دستگاه به دلیل کاربرد آسانی که دارد مورد استقبال هر دو گروه مصرف کننده قرار گرفته است که برای مثال به بانک‌ها‌، مراکز آموزشی- تحقیقاتی - پژوهشی‌، ادارات و سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی می‌توان اشاره کرد.

با توجه به رضایت حداکثری مشتریان از استفاده از این تکنولوژی معتقدیم که این محصول به جایگاه و سهم واقعی خود هر چه زودتر در بازار ماشین‌آلات اداری دست پیدا خواهد کرد.

همچنین ما احساس می‌کنیم جای این دستگاه در کنار هر پرینتر‌، خالی است.

با توجه به اینکه بازار کالاهای مختلف از جمله ماشین‌های اداری طی ماه‌های اخیر در رکود به سر می‌برند‌، شما چطور اقدام کرده‌اید که در این اوضاع و احوال بازار پر رونقی داشتید؟

امیر حسین شریعتمداری: البته شرایط بازار تا حدودی در فروش این دستگاه تاثیر داشته است‌.

به طوری‌که ما سال گذشته فروش بیشتری داشتیم‌، ولی علاوه بر منحصر به فرد بودن این دستگاه ما معتقدیم که با داشتن یک برنامه‌ریزی کارآمد و صحیح‌، حتی در زمان رکود بازار هم می‌توان مسیر پیشرفت و توسعه را ادامه داد.

قیمت دستگاه و همچنین جلدها چقدر است؟

امیرحسین شریعتمداری: قیمتی که برای دستگاه در نظر گرفته شده است ۲۶۰‌هزار تومان است و قیمت جلدها نیز بستگی به سایز آنها دارد.

قیمت جلدها در سایزهای ۱ تا ۸ میلی‌متری معادل ۳۵۰‌تومان‌، در سایزهای ۱۰ تا ۱۵ میلی متری ۴۰۰ تومان و در سایزهای ۱۸تا ۲۴ میلی متری نیز ۴۵۰تومان است.

البته در نظر داریم به زودی جلدها را در داخل کشور تولید کنیم که در این صورت قیمت‌ها در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

آیا تنها یک مدل از این دستگاه وارد بازار شده است؟ و اگر بله آیا می‌توان انتظار داشت، طی ماه یا حتی سال‌های آینده شاهد عرضه سایر مدل‌ها به بازار داخلی باشیم؟

سید محمد حسین یاسینی: بله در حال حاضر تنها یک مدل از این دستگاه در بازارداخلی موجود است و این احتمال وجود دارد که با توجه به نیاز و درخواست مصرف‌کنندگان سایر مدل‌ها با ظرفیت‌های بالاتر نیز وارد بازار شوند.

عمر مفید دستگاه چقدر است؟

سید محمد حسین یاسینی: با توجه به استهلاک پایین این دستگاه‌، در صورتی که استفاده حداکثری از دستگاه به صورت روزانه باشد، کمپانی مادر عمر مفید این دستگاه را ۳ سال اعلام داشته است‌.

در مورد خدمات پس از فروش این دستگاه هم توضیح دهید.مهندس سید حمید یاسینی: خدمات پس از فروش گروه مشاوران و طراحان باهر با توجه به دارا بودن افرادی که تحت آموزش‌های فنی این دستگاه از طرف متخصصین کمپانی مادر قرار گرفته‌اند‌، آمادگی خود را در ارائه اینگونه خدمات دارد.وی افزود: این خدمات به صورت یکسال تعمیر و تعویض رایگان تحت شرایط گارانتی صورت می‌پذیرد و بعد از آن به مدت ۳ سال آمادگی ارائه هرگونه خدمات را داریم.