وزارت خارجه ایران سفرای جدیدی را برای برخی از کشورها منصوب کرد. بر این اساس، سفرای ایران در کپنهاگ، باکو، بیشکک، پیونگ یانگ، کوآلالامپور، مسقط، دوحه، دارالسلام، فری‌تاون و باماکو منصوب شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، حمید بیات، محسن پاک‌آیین، علی نجفی خوشرودی، منصور چاوشی، سید محمدجلال فیروزنیا، علی‌اکبر سیبویه، مرتضی آسایش زارچی، مهدی آقاجعفری، لطف‌الله بختیاری و علیرضا کسایی به عنوان سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، کره شمالی، کوالالامپور، عمان، قطر، تانزانیا، سیرالئون و مالی منصوب شدند.

حمید بیات، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه کشورمان قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در کپنهاگ و جایگزین مرتضی دامن پاک جامی راهی دانمارک شود. بیات پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در خارطوم و مدیرکل آفریقای وزارت خارجه نیز بوده است. همچنین محسن پاک‌آیین، که در حال حاضر رییس ستاد افغانستان وزارت خارجه است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در باکو راهی جمهوری آذربایجان می‌شود. محمدباقر بهرامی پیش از پاک‌آیین عهده‌دار این سمت بود.محسن پاک‌آیین پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در تایلند، ازبکستان و زامبیا بوده است.

سفارت ایران در بیشکک نیز به علی نجفی خوشرودی رییس اداره دوم مشترک‌المنافع وزارت خارجه سپرده می‌شود تا به جای منوچهر مرادی در این سمت فعالیت کند.

اخبار رسیده همچنین حاکی از آن است که منصور چاوشی نیز به جای مرتضی مرادیان به سفارت ایران در پیونگ یانگ می‌رود تا عهده‌دار این سمت باشد.

سید محمدجلال فیروزنیا هم قرار است به جای محمدمهدی زاهدی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در مالزی شود. فیروزنیا در کارنامه کاری خود مدیرکل خلیج‌فارس و خاورمیانه، سفیر ایران در کشورهای یمن و بحرین و رییس اداره اول خلیج‌فارس وزارت خارجه بوده است.

علی‌اکبر سیبویه، نیز به جای حسین نوش‌آبادی سفیر ایران در مسقط شد. سیبویه رییس اداره ترجمه وزارت خارجه و معاون سفیر ایران در تونس بوده است.

همچنین قرار است به جای عبدالله سهرابی نیز محمدجواد آسایش زارچی به‌عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر راهی دوحه شود. آسایش زارچی پیش از این عهده‌دار سفارتخانه‌های ایران در عمان، یوگسلاوی سابق، کرواسی و شیلی بوده است. وی مشاور وزیر خارجه و دستیار قائم‌مقام وزیر خارجه نیز بوده است.

براساس این گزارش، مهدی آقاجعفری سفیر سابق ایران در بحرین نیز به‌عنوان سفیر جدید ایران در تانزانیا و به جای محسن موحدی قمی راهی دارالسلام می‌شود. آقاجعفری پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در بحرین و همچنین سرپرست سفارت ایران در ابوظبی بوده است.

لطف‌الله بختیاری هم به عنوان سفیر جدید ایران در فری تاون (سیرالئون) منصوب شد. براساس این گزارش، علیرضا کسایی نیز قرار است به عنوان سفیر جدید ایران به باماکو پایتخت مالی برود. وی پیش از این ریاست گروه آسیای مرکزی و قفقاز دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه را برعهده داشته است.