محرومیت 5 ساله بسکتبال با ویلچر ایران

گروه ورزش- بسکتبال با ویلچر ایران به دلیل انصراف از حضور در دیدار یک‌چهارم نهایی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن مقابل تیم آمریکا تا سال ۲۰۱۳ از حضور در کلیه رقابت‌ها محروم شد.

کمیسیون موضوعات قانونی فدراسیون جهانی بسکتبال اخیرا درخصوص این موضوع تشکیل جلسه داد و در نهایت طبق ماده ۱۰/۲۳ بند E ۱/۳۴ و P۲ فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر، درخصوص تیم کشورمان تصمیمات زیر را اتخاذ نمود.

بسکتبال با ویلچر ایران تا روز اول ژانویه سال ۲۰۱۳ از حضور در کلیه میادین بین‌المللی محروم شد. در همین راستا نیز سازمان ملی بسکتبال با ویلچر ایران مبلغ ۵ هزار دلار آمریکا جریمه شد.

این محرومیت بدین معنی است که هیچ عضو رسمی، بازیکن و یا شخص دیگری که زیرمجموعه بسکتبال با ویلچر ایران است، اجازه نخواهد داشت در رقابت‌های باشگاهی، برون‌مرزی و حتی تورنمنت‌های دوستانه شرکت کند.

در همین خصوص رییس کمیته ملی پارالمپیک در پی اعلام محرومیت ایران تا سال ۲۰۱۳ به دلیل انصراف از بازی‌های پارالمپیک گفت: ایران از موضع خود هیچ‌گونه عقب‌نشینی نخواهد کرد و بر اهداف خود کاملا مصمم است. محمود خسروی وفا گفت: ایران به دلیل تغییر برنامه بازی‌های پارالمپیک در اعتراض به نحوه برگزاری مسابقات از دیدار مقابل آمریکا انصراف داد. این نوع برخورد از سوی مسوولان فدراسیون جهانی خود به تنهایی می‌توانست یک نوع برنامه‌ریزی سیاسی باشد. وی گفت: آنها به ما فرصت اعتراض داده‌اند و قطعا ایران از این فرصت استفاده خواهد کرد.

خسروی وفا در پایان تاکید کرد: هنوز بر اهداف خودمان مصمم هستیم.