نتیجه باور نکردنی: هلند 3 - ایتالیا صفر

گروه ورزش- تیم ملی فوتبال هلند دوشنبه شب با انجام یک بازی درخشان موفق شد قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ را با نتیجه ۳ بر صفر در هم بکوبد. تیم فوتبال هلند دیشب به ناکامی ۳۰‌ساله خود مقابل ایتالیا پایان داد و این تیم را در برن سوئیس با سه گل در هم کوبید. هلند با این پیروزی و با توجه به تساوی فرانسه مقابل رومانی در گروه C رقابت‌های جام ملت‌های اروپا موسوم به گروه مرگ، در صدر جدول قرار گرفت.

برای نارنجی پوشان هلند در این دیدار، رود فن نیستلروی (۲۶)، وسلی اشنایدر(۳۱) و جیووانی فن برونکهورست (۷۹) گلزنی کردند.

اشنایدر در پایان این دیدار از سوی مسوولان برگزاری مسابقات یورو ۲۰۰۸ به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد. او دیشب بیست و چهارمین سالگرد تولد خود را هم جشن گرفته بود و در پایان بازی، گل خود را تقدیم هواداران تیم ملی کشورش کرد.

اما تیم ملی فوتبال فرانسه دیشب با انجام یک بازی انتقادآمیز مقابل رومانی متوقف شد.

تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و رومانی دیشب در گروه C رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ در زوریخ به مصاف هم رفتند و در پایان به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند.

ریموند دومنک، سرمربی تیم فوتبال فرانسه، در پایان این دیدار گفت: ما در دیدار با رومانی از ابتدا تا پایان جنگیدیم؛ اما این تساوی وضعیت گروه را پیچیده می‌کند. دوست داشتم این بازی را ۱۰ بر صفر می‌بردیم؛ اما فوتبال اینطوری نیست. دیدار ما با تیم‌های‌های هلند و ایتالیا آسان نیست؛ اما آنها هم می‌دانند دیدار با فرانسه کار دشواری است.