سال ۱۲۸۵- محمد علی شاه طی مراسم باشکوهی تاجگذاری کرد. به دستور پادشاه جدید در جشن تاجگذاری از نمایندگان مجلس دعوت به عمل نیامد. سال ۱۲۹۱- علاءالسلطنه پس از دو هفته مطالعه همکاران خود را به شرح زیر انتخاب و طی تلگرافی به ناصرالملک در لندن معرفی کرد. سلطان عبدالمجید میرزا عین‌الدوله وزیر داخله، میرزا حسن خان وثوق‌الدوله وزیر امور خارجه،میرزا حسن خان مستوفی‌الممالک وزیر جنگ، میرزا احمدخان قوام‌السلطنه وزیر مالیه، میرزا اسماعیل خان ممتاز الدوله وزیر عدلیه، میرزا صادق خان مشیرالدوله وزیر علوم و اوقاف، میرزا حسن خان موتمن‌الملک وزیر تجارت و فوائد عامه.

سال ۱۳۰۳- به دستور سردار سپه رییس‌الوزرا و وزیر جنگ، امیر لشکر امیر اقتدار وزیر داخله توقیف و روانه زندان شد. اتهام وی ظاهرا همکاری با سردار معزز بجنوردی برای بازگرداندن احمد شاه بود.

سال ۱۳۲۱- یک هیات نظامی مرکب از سرتیپ ابراهیم ارفع، سرهنگ شرف‌الدین قهرمانی، سرهنگ غلامحسین شیبانی و سرگرد افخمی بنا به دعوت سفارت انگلیس برای دیدار از جبهه‌های مصر و آفریقای شمالی همراه با عده‌ای از افسران انگلیسی از فرودگاه قلعه‌مرغی پرواز کردند که در اثر بدی آب و هوا و نقص فنی هواپیما سقوط کرد و کلیه سرنشینان آن کشته شدند.

سال ۱۳۲۵- ژنرال کبیری همکار نزدیک پیشه‌وری دستگیر و اعدام شد.

سال ۱۳۳۱- حسین مکی در مجلس اعلام کرد که به دکتر مصدق رای اعتماد خواهد داد و تا حصول موفقیت کامل در موضوع نفت در صف مبارزین باقی خواهد ماند.

سال ۱۳۳۱- حائری‌زاده با لایحه اختیارات مخالفت کرد و گفت آقای مصدق روح حساسی دارند و راجع به مسائل جزئی گرفتار گریه و غش می‌شوند و به عقیده من باید من و جناب دکتر هر دو قدری در آسایشگاه استراحت کنیم و طالب اختیار این دنیای پرآشوب نباشیم.

سال ۱۳۳۱- آیت‌ا... سید ابوالقاسم کاشانی نامه‌ای به مجلس فرستاد. در این نامه متذکر شد تمدید لایحه اختیارات دکتر مصدق خلاف قانون اساسی است و نمایندگان باید از تصویب آن خودداری کنند.

سال ۱۳۳۱- هیات رییسه مجلس شورای ملی در جواب نامه آیت‌الله کاشانی اعلام کرد که لایحه اختیارات دکتر مصدق طبق موازین قانونی مجلس به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

سال ۱۳۳۳- نمایندگان موسسه صنعتی «جورج فرای» آمریکا وارد تهران شدند تا براساس قراردادی که بین سازمان برنامه و اداره اصل ۴ با موسسه مزبور منعقد شده بود، مطالعات خود را برای توسعه و احیای کارخانه‌های صنعتی ایران آغاز کنند.

سال ۱۳۳۷- سازمان برنامه برای خرید تلکس ۳۰ میلیون ریال به وزارت پست و تلگراف اعتبار داد.

سال ۱۳۴۲- مجلس شورای ملی با فروش اراضی ضرابخانه به بانک‌مرکزی برای ایجاد باشگاه موافقت کرد.

سال ۱۳۴۳- ضرابخانه منحل و وظایف آن به بانک‌مرکزی انتقال یافت.

سال ۱۳۴۴- علمای شیعه عراق به دلیل روابط خصمانه عراق نسبت به ایران و جنگ با کردها و اتحاد با مصر به دولت عراق اعتراض کردند.

سال ۱۳۴۶- قرارداد فروش ماهی و خاویار به شوروی امضا شد.

سال ۱۳۵۰- کامیل شمعون رییس جمهوری سابق لبنان به تهران آمد و با شاه ملاقات کرد.

سال ۱۳۵۰- امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان با شاه ملاقات و مذاکره کرد.

سال ۱۳۵۲- شاه مجازات۱۲ نفر متهم به سوء قصد را یک درجه تخفیف داد.

سال ۱۳۵۳- عباسعلی خلعتبری و سعدون حمادی وزیران خارجه ایران و عراق برای رفع اختلافات در استانبول دیدار و مذاکره کردند.

سال ۱۳۵۶- به دنبال سخنرانی یکی از وعاظ، در شهرهای مشهد، تبریز و کرمانشاه معامله با بانک صادرات تحریم شد. گفته شده بود که اکثر سهام این بانک مربوط به بهائیان است و از مردم خواسته شد موجودی‌های خود را از این بانک خارج کنند.

سال ۱۳۵۷- آیت‌الله طالقانی طی اعلامیه‌ای درباره راهپیمایی روز اربعین (۲۹دی) یادآور شد که صاحبان هر گونه آرا و عقاید موظف هستند مظهر یک حرکت و داخل یک صف باشند.

سال ۱۳۵۷- تعداد نمایندگان مستعفی مجلس به بیست نفر رسید.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی (ره) خواستار استعفای وزرای کابینه شدند و گفتند: شاه مخلوع است و محاکمه خواهد شد.

سال ۱۳۵۷- دکتر سنجابی درباره یک توطئه هشدار داد و گفت: نظامیان و مردم را می‌خواهند علیه هم تحریک کنند و مراکز قدرت هنوز در اختیار مردم قرار نگرفته است.

سال ۱۳۵۷- روابط عمومی ارتش اعلام کرد: به مناسبت راهپیمایی روز اربعین فرودگاه مهرآباد ۲۴ ساعت بسته خواهد شد.

سال ۱۳۵۷- سفارت آمریکا در تهران به اتباع خود توصیه کرد که روز اربعین از خانه‌های خود خارج نشوند.

سال ۱۳۵۷- کلیه کارکنان خارجی شرکت نفت اخراج شدند.