۱۲۸۶- در جلسه امروز مجلس شورای ملی اتابک رییس‌الوزرا نطق مستدلی درباره امور کشور و حل مشکلات و تاکید شاه درباره تدوین متمم قانون اساسی ایران کرد که مورد تحسین عده‌ای از نمایندگان قرار گرفت. در همین جلسه اتابک، میرزا حسن خان مستوفی‌الممالک را به سمت وزیر جنگ به جای کامران میرزا(نایب‌السلطنه) و میرزا محمود خان علاالملک را به سمت وزیر عدلیه معرفی کرد. ۱۲۹۸- موافقت‌نامه‌های قطعی و نهایی درباره ایران و افغانستان و تبت بین روسیه و انگلستان و در سن پطرزبورگ به امضا رسید.

۱۲۹۸- وزیر مختار انگلیس قرارداد منعقده بین روس و انگلیس را در مورد تقسیم ایران به دو منطقه نفوذ طی یادداشتی تسلیم وزارت امور خارجه ایران کرد.

۱۲۹۸- دو ساعت از شب گذشته پس از ختم جلسه علنی مجلس شورای ملی، میرزا علی اصغرخان اتابک رییس‌الوزرا و سید عبدالله بهبهانی در حال خروج از صحن مجلس در بهارستان مورد سوءقصد واقع می‌شوند. در جریان این سوءقصد سه تیر به اتابک شلیک و کشته شد. قاتل، عباس آقا تبریزی نام داشت که در حین دستگیری با اسلحه خودکشی کرد.

۱۲۹۷- ابراهیم منشی‌زاده و اسدالله ابوالفتح‌زاده اعضای موثر کمیته مجازات که به حبس و تبعید محکوم شده بودند، هنگام فرار کشته شدند.

۱۳۱۱- علی منصور وزیر داخله در جلسه امروز مجلس شورای ملی درخصوص وقایع فارس و شورش عشایر و طغیان ایل قشقایی نطق مشروحی ایراد کرد و وقایع آنجا را نتیجه تحریک بعضی از منتقدین از جمله سردار عشایر قشقایی دانست و لایحه سلب مصونیت سردار عشایر و ناصرخان قشقایی را تقدیم مجلس کرد. این لایحه فی‌المجلس به تصویب رسید و نامبردگان بازداشت و تحویل زندان قصر شدند.

۱۳۱۱- دکتر کورت لیندنبلات، مدیرکل آلمانی بانک ملی ایران به علت اختلاس و تنظیم بیلان جعلی از کار برکنار و تحت تعقیب قرار گرفت. اتوفوگل معاون وی نیز معزول شد. اتوفوگل که از دستگیری خود هراس داشت به بیروت فرار و در آنجا خودکشی کرد.

۱۳۲۰- از طرف دولت در تهران حکومت نظامی اعلام شد و سپهبد امیر احمدی فرماندار نظامی تهران شد.

۱۳۲۰- شورای عالی نظام دستور مرخصی سربازان وظیفه را تصویب و اجرا کرد. همچنین تصمیم گرفتند سی هزار سرباز پیمانی با حقوق ماهی سی و پنج تومان استخدام کنند. در پی این تصمیم و ابلاغ آن به واحدهای نظامی تمام پادگان‌های تهران و شهرستان‌ها خالی از سرباز شد.

۱۳۲۲ - قوای شوروی و انگلستان تعداد زیادی از رجال ایرانی و افسران ارتش و کارکنان راه‌آهن و روزنامه‌نگاران را به اتهام همکاری با آلمان و تشکیل ستون پنجم در ایران توقیف و زندانی کردند. دکتر احمد متین دفتری - نخست‌وزیرسابق، دکتر محمد سجادی، علی هیات - رییس شعبه دیوان‌عالی کشور، امیر همایون بوشهری، جعفر شریف امامی، علی‌اکبر موسوی‌زاده - رییس دیوان کیفر، سرلشکر آق اولی، سرلشگر ابوالحسن پورزند، سرتیپ صادق کوپال، سرهنگ منوچهری (آریان) سرهنگ بقایی و سرهنگ باتما نقلیچ جزو دستگیرشدگان بودند.

سال ۱۳۲۹- نام اداره تبلیغات و انتشارات به اداره مطبوعات و رادیو تبدیل شد و نزدیک به صد نفر از کارمندان آن نیز اخراج شدند.

۱۳۳۲- اعلامیه شماره ۱۴ فرمانداری نظامی تهران صادر شد. در این اعلامیه آمده بود که مردم محل اختفا این اشخاص را فورا به فرمانداری نظامی تهران اطلاع دهند: دکتر حسین فاطمی وزیر سابق امور خارجه، دکتر مصدق آذر یزدی وزیر پیشین فرهنگ، مهندس حق‌‌شناس وزیر سابق راه، دکتر عزیز‌الله ملک اسمعیلی معاون سابق نخست‌وزیر، خلیل ملکی رهبر گروه سیاسی نیروی سوم، مهندس کاظم حبیبی استاد دانشگاه و نماینده مجلس و کریم پورشیرازی مدیر روزنامه «شورش».

۱۳۳۲- دولت اعلام کرد که دولت دکتر مصدق دیونی در حدود هجده میلیارد ریال برای

ایران باقی گذاشته است.

۱۳۳۵- قانون مربوط به اراضی دولت و شهرداری‌ها و اوقاف و بانک‌ها به تصویب کمیسیون مشترک دادگستری مجلسین رسید.

۱۳۴۳- آیین‌نامه اجرایی جدید استخدام کارمندان اعلام شد، از این تاریخ هر نوع استخدامی بایستی با نظر سازمان اداری و استخدامی کشور باشد.

۱۳۴۶- اعضای یک باند حرفه‌ای در اداره نظام وظیفه که کارت معاف از خدمت جعل می‌کردند، دستگیر شدند.

۱۳۴۸- سیدضیاء‌الدین طباطبایی، نخست‌وزیر ایران در سال ۱۲۹۹ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

۱۳۵۲- مقرر شد که گمرک کشور از این پس عوارض و سود بازرگانی را در شش قسط ۶ ماهه

دریافت کند.