نرخ دلار آزاد 2 درصد گران‌تر شد

گروه بازار پول_ قیمت دلار دیروز به ۱۱۹۰ تومان رسید. روز گذشته با وجود کاهش ۱۰ ریالی نرخ مرجع دلار آمریکا و رسیدن آن به ۱۰۶۲۸ ریال، قیمت هر دلار آزاد با ۲۵ تومان افزایش به ۱۱۹۰ تومان رسید. به این ترتیب اختلاف نرخ رسمی و غیررسمی دلار آمریکا روز گذشته به ۱۲۷ تومان رسید. دیروز قیمت ارز مسافری ۱۰۷۱ تومان بود. در حالی که نرخ حواله دلار از طریق دبی و ترکیه ۱۲۱۰ تومان اعلام شد. قیمت سایر ارزها نیز دیروز با افزایش همراه بود. یورو و پوند انگلیس به ترتیب با ۲۵ تومان و ۳۰ تومان افزایش به نرخ ۱۷۱۵ تومان و ۱۹۴۵ تومان فروخته شدند. صد ین ژاپن نیز با ۲۰ تومان افزایش به نرخ ۱۴۳۰ تومان رسید.

در بازار سکه، روز گذشته تنها ربع سکه ۲۰۰۰ تومان گران شده و به نرخ۱۲۹ هزارتومان رسید. قیمت سایر سکه‌ها تغییری نداشت و سکه بهار آزادی ۴۳۱ هزارتومان و نیم سکه ۲۱۷ هزارتومان اعلام شد.

سکه طرح قدیم نیز ۴۶۰ هزارتومان به فروش رسید. نرخ سکه در بانک ملی نیز تغییری نسبت به ۳ روز گذشته نداشت. سکه بهار آزادی ۴۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان ، نیم سکه ۲۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان و ربع سکه ۱۲۰ هزار و ۶۴۰تومان تعیین شد که در روزهای اخیر تغییری نداشته است. دیروز قیمت طلا در سطح ۱۴۸۶ دلار پایان معاملات هفتگی بازارهای جهانی متوقف بود.