داود رشیدی:هیچ وقت بدلکار نخواستم

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است اگر مردم نباشند هنرمند وجود ندارد. برنامه تلویزیونی گپ به کارگردانی رامبد جوان که پنج‌شنبه شب‌ها از شبکه تلویزیونی Ifilm روی آنتن می‌رود، هر هفته میزبان یکی از چهره‌های سینما، تئا‌تر و تلویزیون است. این برنامه پنج‌شنبه یازدهم خرداد میزبان داود رشیدی بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون بود. این بازیگر ۷۹ ساله گفت: «بعضی از بازیگران به اصطلاح خودشان را برای مردم می‌گیرند و من دلیل این کار را نمی‌دانم و آن را درست نمی‌دانم. این کار آنها بیشتر یک ژست است یا نشانه‌ای از ستاره بودن؟ فکر می‌کنم اگر همه بازیگران به این موضوع فکر کنند که اگر مردم نباشند آنها نیز نخواهند بود، به مردم بیشتر احترام می‌گذارند.»

بازیگر مجموعه تلویزیونی «هزار دستان» افزود: «فکر می‌کنم اهالی سینما نسبت به گذشته بیشتر از هم فاصله گرفته‌اند.

شاید عمده‌ترین دلیل‌اش این باشد که تعداد افرادی که به این حرفه وارد می‌شوند روز به روز بیشتر می‌شود. مثلا سال‌ها پیش من، جمشید مشایخی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز بیشتر همدیگر را می‌دیدم، اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشغله یا گرفتاری‌های زندگی کمتر سراغی از هم می‌گیریم.»

رشیدی در ادامه به ذکر یک خاطره از بازی در فیلم سینمایی «فرار از تله» پرداخت و گفت: «خاطرم هست زمانی که این فیلم را بازی می‌کردم زمستان بود و هوا به شدت سرد بود. من باید می‌رفتم زیر آب یک پلان می‌گرفتیم و بعد دوباره از زیر آب بیرون می‌آمدم و در هوای سرد با لباس‌های خیس یک پلان دیگر می‌گرفتیم.

شرایط بسیار سختی بود و جالب است که من هیچ وقت دوست نداشتم بدلکاری در فیلمی جای من بازی کند. مثلا در «عبور از تله» خودم از ترن پایین پریدم و دوست نداشتم کسی جای من بازی کند و می‌خواستم مردم بازی خود من را باور کنند.»