واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان استاندارد ایران گفت: سازمان استاندارد با هدف افزایش تولید با کیفیت داخلی و برای رقابت با کالاهای خارجی، برنامه‌هایی را تدوین و اجرایی کرده است.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان استاندارد علاوه بر اینکه موضوع استانداردسازی کالا را به‌عنوان یک اولویت قرار داده، کیفیت و کمیت کالاها را نیز مد نظر قرار داده است. وقتی سازمان استاندارد کیفیت یک کالا را تایید می‌کند، پس مردم می‌توانند با خیال راحت از آن کالا استفاده کنند، از طرفی تولیدکنندگان داخلی باید استانداردهای لازم را ارتقا داده و کیفیت محصولات خود را بالاتر ببرند تا علاوه بر توان عرضه محصولات خود در بازار داخلی، رقبای خارجی را از دایره رقابت خارج و بازارهای جهانی را فتح کنند. وی درباره پویش «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم» و همکاری بخش‌های مختلف سیاسی، هنری، ورزشی هم اظهار کرد: معمولا تحقق اهداف بلند و متعالی اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی بدون حضور و حمایت همه جانبه مردم بعید به‌نظر می‌رسد. برداشتن گام‌های بزرگ در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی مستلزم فرهنگ‌سازی و تدوین پیوست‌های فرهنگی است. پویش‌های تبلیغی یکی از شیوه‌های موثر در آگاه‌سازی، فرهنگ‌سازی و تهییج عمومی برای انجام اهداف ملی است که موجب تسریع و تسهیل دستیابی به اهداف بزرگ می‌شود. رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بسیاری از کالاها و خدمات ایرانی کیفیتی همتراز و در برخی موارد فراتر از نمونه خارجی دارند که باید بیشتر درباره آن گفت‌وگو و اطلاع‌رسانی کنیم.

وی توصیه کرد: تولیدکنندگان هم دو موضوع را باید مورد توجه قرار دهند؛ یکی بحث کیفیت و دیگری بحث رقابت سالم و ورود به بازار رقابتی داخلی و خارجی است. تولیدکنندگان باید خودشان را همیشه در این حالت ببینند که اگر من کیفیت را رعایت نکنم، رقیب من در بازار داخلی و خارجی بازار را از دست من می‌گیرد.