دنیای اقتصاد: شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در زندگی مردم و جوامع مختلف بازی کرده‌اند. موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها و البته اپلیکیشن‌ها حالا رابط بسیار خوب و پرسرعتی هستند برای دسترسی راحت‌تر و بهتر کاربران به شبکه‌های اجتماعی محبوب‌شان. درست به همین دلیل هم هست که نرخ دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی از طریق اپلیکیشن‌ها بیشتر از دسترسی آنها از طریق وب است. با این اوصاف به تازگی مجله بیزینس اینسایدر بررسی‌هایی انجام داده است که نشان می‌دهد اپلیکیشن فیس‌بوک، محبوب‌ترین اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی در دنیا است.

محبوب‌ترین و فعال‌ترین شبکه اجتماعی دنیا حالا سیزده سال است که وارد زندگی مردم شده و همیشه انتخاب اول اغلب آنها بوده است. براساس این بررسی‌های انجام شده، فیس‌بوک چهار پنجم سهم بیشترین شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسان مورد استفاده در جهان را در اختیار خودش دارد و گویا این روند در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت. فیس‌بوک معتقد است که نظارت جدی و پیگیری روی اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد، چون پلت‌فرم‌های اجتماعی به‌خصوص برای صاحبان کسب‌وکارها و ابزار قدرتمند تبلیغاتی هستند تا بتوانند تا جایی که ممکن است به مخاطبان هدف خودشان نزدیک شوند. در واقع تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمد بسیاری از شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی است. این در حالی است که با وجود موج افراط‌گرایی و حملات تروریستی در سال‌های اخیر، مسوولیت این شرکت‌ها برای نظارت دقیق و جدی‌تر بیشتر هم شده است.

این شرکت مدتی قبل اخطار داده بود که احتمالا درآمدش در ماه‌های آخر سال جاری میلادی کاهش پیدا می‌کند و این اتفاق بیشتر به‌دلیل نداشتن فضای کافی برای قرار دادن تبلیغات و آگهی‌ها روی صفحه اصلی اپلیکیشن فیس‌بوک، خواهد بود. با این اوصاف است که شرکت فیس‌بوک حالا به دنبال آن است تا قدرت بخش تبلیغاتش را روی پلت‌فرم‌های دیگری مانند Facebook Messenger که اپلیکیشن محبوب زاکربرگ هم هست، متمرکز کند. در حقیقت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان حالا محبوبیت زیادی در میان کاربران سراسر دنیا پیدا کرده‌اند و به همین دلیل احتمالا عرصه جدید و رایجی برای تبلیغات و آگهی‌ها خواهند شد. بررسی‌های مجله بیزینس اینسایدر نشان می‌دهد که در فاصله ماه دسامبر سال گذشته میلادی تا ماه جولای امسال تعداد کاربران فعال اپلیکیشن فیس‌بوک برابر ۲ میلیارد و ۶میلیون نفر بوده و به این ترتیب به محبوب‌ترین اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شده است. واتس‌آپ با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر، مسنجر فیس‌بوک با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر، وی‌چت با ۹۳۸ میلیون نفر و اینستاگرام با ۷۰۰ میلیون نفر کاربر فعال روزانه به ترتیب رتبه‌های بعدی را در این بررسی‌ها به خودشان اختصاص داده‌اند.

فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی